Schipper Bloemberg ziet de keerzijde van huurschepen

Na een levensbedreigende ziekte is Hans Bloemberg met zijn nieuwe schip terug in de vaart. In de vrije vaart welteverstaan, want hij wil alleen varen wanneer hij dat zelf wil. Hij constateert echter dat de huurschepen voorrang krijgen bij de verdeling van het werk en vraagt zich af of een rechtstreeks contact met de verladers een goed idee zou zijn.

Schipper Hans Bloemberg ziet de keerzijde van huurschepen

‘Ik weet niet of er wat overblijft’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Schipper Bloemberg ziet de keerzijde van huurschepen | Schuttevaer.nl

Schipper Bloemberg ziet de keerzijde van huurschepen

Na een levensbedreigende ziekte is Hans Bloemberg met zijn nieuwe schip terug in de vaart. In de vrije vaart welteverstaan, want hij wil alleen varen wanneer hij dat zelf wil. Hij constateert echter dat de huurschepen voorrang krijgen bij de verdeling van het werk en vraagt zich af of een rechtstreeks contact met de verladers een goed idee zou zijn.

Schipper Hans Bloemberg ziet de keerzijde van huurschepen
  • ‘Ik weet niet of er wat overblijft’
  • ‘Veevoederindustrie investeert in duwbakken’

Door Heere Heeresma jr.
Echt nieuw is het nieuwe schip van Hans Bloemberg (1959) niet. Hij kocht de in 1958 als tanker voor Van Ommeren gebouwde Aurora (57 x 7, 28 meter, 703 ton, 420 pk Scania) in 2011, na 28 jaar met een eveneens Aurora genaamde Kempenaar te hebben gevaren. Drieëndertig jaar geleden werd zijn huidige schip omgebouwd voor droge lading. Samen met zijn vrouw Henriëtte vaart Bloemberg er voornamelijk veevoeders mee.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer