Vrijgezelle broers varen samen

John Eleveld vaart samen met zijn broer op de Laguna. Ze zijn met hun schip aangesloten bij de Binnenvaart Branche Unie (BBU). John vindt dat in principe elke binnenvaartschipper bij een bond moet zijn aangesloten, want iedereen profiteert ervan als er bijvoorbeeld een nieuwe wet voor het liggeld komt. Hun vader was lid van het CBOB, maar de broers stapten over naar de ONS, want die paste beter bij hen.

Vrijgezelle broers varen samen

‘Schip als pensioen, dat gaat ‘m niet worden’
‘Leuk dat je ’s morgens niet weet waar je ’s avonds bent’
Door Henriette Driesen-Joanknecht
‘Ik ging kijken bij welke bond ik me wilde aansluiten en dat werd de Onafhankelijke Nederlandse Schippersbond (ONS). Er zijn altijd dingen waarmee je het niet eens bent, maar dat is altijd. Het belangrijkste is dat jouw belangen worden behartigd, want dat kun je zelf niet allemaal doen. Vorig jaar nog had ik een probleem met een verlopen certificaat. Als de bond er achteraan zit, is het sneller geregeld’, vertelt John.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vrijgezelle broers varen samen | Schuttevaer.nl

Vrijgezelle broers varen samen

John Eleveld vaart samen met zijn broer op de Laguna. Ze zijn met hun schip aangesloten bij de Binnenvaart Branche Unie (BBU). John vindt dat in principe elke binnenvaartschipper bij een bond moet zijn aangesloten, want iedereen profiteert ervan als er bijvoorbeeld een nieuwe wet voor het liggeld komt. Hun vader was lid van het CBOB, maar de broers stapten over naar de ONS, want die paste beter bij hen.

Vrijgezelle broers varen samen
‘Schip als pensioen, dat gaat ‘m niet worden’
‘Leuk dat je ’s morgens niet weet waar je ’s avonds bent’

Door Henriette Driesen-Joanknecht
‘Ik ging kijken bij welke bond ik me wilde aansluiten en dat werd de Onafhankelijke Nederlandse Schippersbond (ONS). Er zijn altijd dingen waarmee je het niet eens bent, maar dat is altijd. Het belangrijkste is dat jouw belangen worden behartigd, want dat kun je zelf niet allemaal doen. Vorig jaar nog had ik een probleem met een verlopen certificaat. Als de bond er achteraan zit, is het sneller geregeld’, vertelt John.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer