Sendo Liner: emissieloos de eerste

In Werkendam is 15 februari de door Concordia Damen en CCM3 afgebouwde Sendo Liner (110 x 11,45 meter) gedoopt. Het kan als eerste binnenvaartschip volledig emissieloos op accu’s varen. Het door Sendo Shipping en Concordia Damen ontwikkelde elektrische containerschip is daarvoor uitgerust met een pakket lithium-polymeer accu’s met een energie-inhoud van 564 kWh.

Sendo Liner: emissieloos de eerste

ADVERTORIAL
Nieuw scheepsconcept per teu tot 40% zuiniger en schoner
‘We gaan er nog twee bouwen, het uitzoekwerk is al gedaan’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sendo Liner: emissieloos de eerste | Schuttevaer.nl

Sendo Liner: emissieloos de eerste

In Werkendam is 15 februari de door Concordia Damen en CCM3 afgebouwde Sendo Liner (110 x 11,45 meter) gedoopt. Het kan als eerste binnenvaartschip volledig emissieloos op accu’s varen. Het door Sendo Shipping en Concordia Damen ontwikkelde elektrische containerschip is daarvoor uitgerust met een pakket lithium-polymeer accu’s met een energie-inhoud van 564 kWh.

Accukamer van de Sendo Liner.

  • ADVERTORIAL
  • Nieuw scheepsconcept per teu tot 40% zuiniger en schoner
  • ‘We gaan er nog twee bouwen, het uitzoekwerk is al gedaan’

‘Op deze accu’s kunnen we met een snelheid van 13 tot 14 kilometer per uur 2,5 tot 3 uur emissieloos varen’, zegt Sebastiaan van der Meer van Sendo Shipping. Voor Multimodaal Container Services (MCS) uit Meppel vaart de Sendo Liner straks op de route tussen Rotterdam en Noord-Nederland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer