Aida Nova klaar om het licht te zien

Hier ligt het schip nog in de inmense hal van de Meyer Werft in Papenburg, maar op dinsdag 21 augustus wordt de Aida Nova het overdekte bouwdok II uitgevaren. Het is het eerste LNG-aangedreven cruiseschip dat Meyer Werft voor de Amerikaanse cruisemaatschappij Carnival Corporation heeft gebouwd.

Aida Nova klaar om het licht te zien

De Aida Nova is het eerste exemplaar van de zogenoemde Helios-klasse met een lengte van 337 meter en een breedte van 42 meter, waarvan Carnival er de komende jaren zeven denkt te laten bouwen. Aan boord is plaats voor 5200 passagiers die kunnen dineren in een van de 17 restaurants en slapen in een van de 2600 hutten. De gasten worden verzorgd door 1400 personeelsleden. De kiellegging was een krap jaar geleden op 6 november 2017.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aida Nova klaar om het licht te zien | Schuttevaer.nl

Aida Nova klaar om het licht te zien

Hier ligt het schip nog in de inmense hal van de Meyer Werft in Papenburg, maar op dinsdag 21 augustus wordt de Aida Nova het overdekte bouwdok II uitgevaren. Het is het eerste LNG-aangedreven cruiseschip dat Meyer Werft voor de Amerikaanse cruisemaatschappij Carnival Corporation heeft gebouwd.

Aida Nova klaar om het licht te zien

De Aida Nova is het eerste exemplaar van de zogenoemde Helios-klasse met een lengte van 337 meter en een breedte van 42 meter, waarvan Carnival er de komende jaren zeven denkt te laten bouwen. Aan boord is plaats voor 5200 passagiers die kunnen dineren in een van de 17 restaurants en slapen in een van de 2600 hutten. De gasten worden verzorgd door 1400 personeelsleden. De kiellegging was een krap jaar geleden op 6 november 2017.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer