EU komt met eerste lijst erkende sloopbedrijven

De Europese Commissie heeft een eerste lijst bekend gemaakt van erkende scheepsrecyclingbedrijven. Op de lijst staan achttien Europese sloopwerven die goedkeuring krijgen om zeeschepen in de EU te mogen slopen. Het gaat zowel om schepen die varen onder de vlag van een EU-lidstaat als schepen van elders over de wereld.

Op de lijst, die later kan worden uitgebreid, staan twee Nederlandse bedrijven: Keppel-Verolme in Rotterdam en Scheepsrecycling Nederland BV in ‘s-Gravendeel. Bekende Nederlandse scheepsrecyclingbedrijven als Treffers in Haarlem en Houben RDM in Kampen hebben voorlopig geen plekje op de lijst gekregen. Vanwege de drukte voor de Kerstdagen was bij beide bedrijven niemand bereikbaar voor een toelichting. Voor Keppel-Verolme geldt dat het bedrijf niet als sloopwerf bekend staat, maar vooral als werf voor onderhoud en reparatie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

EU komt met eerste lijst erkende sloopbedrijven | Schuttevaer.nl

EU komt met eerste lijst erkende sloopbedrijven

De Europese Commissie heeft een eerste lijst bekend gemaakt van erkende scheepsrecyclingbedrijven. Op de lijst staan achttien Europese sloopwerven die goedkeuring krijgen om zeeschepen in de EU te mogen slopen. Het gaat zowel om schepen die varen onder de vlag van een EU-lidstaat als schepen van elders over de wereld.

Op de lijst, die later kan worden uitgebreid, staan twee Nederlandse bedrijven: Keppel-Verolme in Rotterdam en Scheepsrecycling Nederland BV in ‘s-Gravendeel. Bekende Nederlandse scheepsrecyclingbedrijven als Treffers in Haarlem en Houben RDM in Kampen hebben voorlopig geen plekje op de lijst gekregen. Vanwege de drukte voor de Kerstdagen was bij beide bedrijven niemand bereikbaar voor een toelichting. Voor Keppel-Verolme geldt dat het bedrijf niet als sloopwerf bekend staat, maar vooral als werf voor onderhoud en reparatie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer