Zwerver II ‘complex bootje’

Kapitein-eigenaar Arjan van Stee bereikte met de overdracht en doop van zijn nieuwe offshore-werkschip Zwerver II een belangrijke mijlpaal. Met zijn bedrijf HvS Dredging Support wist hij de markt al langer op een kleinschalige manier te voorzien van grootschalige oplossingen. Opnieuw stak hij zijn nek uit en met behulp van scheepswerf, toeleveranciers en de Rabobank verwezenlijkte hij zijn meer dan 10 miljoen euro kostende droom veel eerder dan hij had verwacht.

Zwerver II ‘complex bootje'

Nauwe samenwerking opdrachtgever, bouwer en bankier

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zwerver II ‘complex bootje’ | Schuttevaer.nl

Zwerver II ‘complex bootje’

Kapitein-eigenaar Arjan van Stee bereikte met de overdracht en doop van zijn nieuwe offshore-werkschip Zwerver II een belangrijke mijlpaal. Met zijn bedrijf HvS Dredging Support wist hij de markt al langer op een kleinschalige manier te voorzien van grootschalige oplossingen. Opnieuw stak hij zijn nek uit en met behulp van scheepswerf, toeleveranciers en de Rabobank verwezenlijkte hij zijn meer dan 10 miljoen euro kostende droom veel eerder dan hij had verwacht.

Zwerver II ‘complex bootje'
  • Nauwe samenwerking opdrachtgever, bouwer en bankier
  • Eerste van nieuwe klasse ondersteuningsvaartuigen
  • ‘Met hart en ziel aan gewerkt’

Tekst en foto’s Gijs en Inge van Hesteren
Het bijzondere van het nieuwe schip is de concurrentiepositie bij aanleg en onderhoud van windmolenparken op zee. ‘De Zwerver II heeft beperkte afmetingen en blijft onder de 500 gt. Toch maakt het gebruik van toepassingen en technologieën die tot nu toe waren voorbehouden aan veel grotere schepen’, zegt Rinus Kooiman, topman van bouwer Gebr. Kooiman BV uit Zwijndrecht. ‘Arjan van Stee kan nu opdrachten aannemen, waarvoor offshorebedrijven meestal vaartuigen van 70, 80 meter lang moesten inhuren, óók als het ging om relatief kleine klusjes.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer