Dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu’s

Het Belgische Blue Line Logistics laat dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu’s te water. De bouw van deze zogenoemde pallet shuttle barges (PSB) is volgens directeur Antoin van Coillie een direct gevolg van de invoering van tol voor het wegvervoer op de Belgische wegen.

Dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu's

Binnenvaart profiteert van Belgische kilometerheffing

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu’s | Schuttevaer.nl

Dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu’s

Het Belgische Blue Line Logistics laat dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu’s te water. De bouw van deze zogenoemde pallet shuttle barges (PSB) is volgens directeur Antoin van Coillie een direct gevolg van de invoering van tol voor het wegvervoer op de Belgische wegen.

Dit jaar nog vier tot zes nieuwe Zulu's
  • Binnenvaart profiteert van Belgische kilometerheffing

Door Erik van Huizen
De nieuwe Zulu’s zijn nodig omdat Blue Line Logistics sinds de invoering van de  kilometerheffing van 7 tot 29 cent per kilometer per 1 april dit jaar, steeds meer aanvragen krijgt voor vervoer over water. ‘De echte modal shift is hiermee begonnen’, zegt Van Coillie. ‘Het is nog te vroeg om te zeggen wat precies het effect is, maar we zien het aantal aanvragen voor offertes de laatste tijd flink toenemen. De kilometerheffing helpt de binnenvaart dus. De binnenvaart is een echt alternatief geworden. Ik snap niet waarom Nederland ook niet een kilometerheffing gaat invoeren. Jullie hebben zoveel water.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer