Hollands vernuft wereldwijd in trek

Ze zijn net verhuisd naar een nieuw en groter pand op bedrijventerrein Robbenplaat bij Wieringerwerf. Tevens is flink geïnvesteerd in een gloednieuwe CNC-machine die de Noord-Hollandse fenderproducent ongekende mogelijkheden gaat bieden. Fender Innovations is er klaar voor om grote stappen in de markt te zetten, zeggen directeur, mede-oprichter en grootaandeelhouder Koos van Bijsterveld en COO Sylvia Ruizendaal.

Hollands vernuft wereldwijd in trek

Fender Innovations maakt snel naam met lichtgewicht fendersystemen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hollands vernuft wereldwijd in trek | Schuttevaer.nl

Hollands vernuft wereldwijd in trek

Ze zijn net verhuisd naar een nieuw en groter pand op bedrijventerrein Robbenplaat bij Wieringerwerf. Tevens is flink geïnvesteerd in een gloednieuwe CNC-machine die de Noord-Hollandse fenderproducent ongekende mogelijkheden gaat bieden. Fender Innovations is er klaar voor om grote stappen in de markt te zetten, zeggen directeur, mede-oprichter en grootaandeelhouder Koos van Bijsterveld en COO Sylvia Ruizendaal.

Hollands vernuft wereldwijd in trek
  • Fender Innovations maakt snel naam met lichtgewicht fendersystemen
  • ‘Onze mogelijkheden zijn nu onbegrensd’

Door Paul Schaap
De fenderproducent is pas drie jaar geleden opgericht en heeft sindsdien een geweldige reputatie weten te verwerven met de ontwikkeling en productie van supersterke, lichtgewicht fendersystemen. Over hoe dit allemaal in zo’n kort tijdsbestek tot stand is gekomen, zegt Koos van Bijsterveld: ‘Voor Jaap de Bruin, mede-oprichter van ons bedrijf, deed ik destijds het technisch onderhoud en de aanpassingen aan zijn schip Blue Whale. Toen dit schip in 2008 moest worden verlengd, gingen we samen op zoek naar fenders. Omdat we niet konden vinden wat voor ons geschikt was, besloten we zelf iets te verzinnen. Na lang nadenken kwamen we tot de conclusie dat we een fender met een schuimkern moesten maken met daaromheen een wapening en kunststoflaag. Doel was het maken van een supersterke en ultralichte fender.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer