Zulu’s voor de rechtbank

Reder Blue Line Logistics en bouwer Nieuwe Scheldewerven (NSW) van de nieuwe ‘pallet shuttle barges’ Zulu 01 en 02 vechten hun geschillen uit voor de rechtbank, met beslagen en vertraagde opleveringen tot gevolg. De eerste Zulu vaart intussen tot volle tevredenheid.

Zulu's voor de rechtbank

Werf en reder ruzieën over meerwerk

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zulu’s voor de rechtbank | Schuttevaer.nl

Zulu’s voor de rechtbank

Reder Blue Line Logistics en bouwer Nieuwe Scheldewerven (NSW) van de nieuwe ‘pallet shuttle barges’ Zulu 01 en 02 vechten hun geschillen uit voor de rechtbank, met beslagen en vertraagde opleveringen tot gevolg. De eerste Zulu vaart intussen tot volle tevredenheid.

Zulu's voor de rechtbank
  • Werf en reder ruzieën over meerwerk

Door Justin Gleissner
De Zulu 01, die in augustus van de werf kwam, vaart een regelmatige trafiek met bouwmaterialen op pallets voor de firma’s Wienerberger in Beerse en Coeck in Niel. De Zulu 02, evenals de eerste catamaran gebouwd bij Nieuwe Scheldewerven (NSW) in Rupelmonde en Hemiksem, zou nu ook vaarklaar zijn. Maar door een ernstig meningsverschil over de aftrek van minder uitgevoerd werk, tussen de opdrachtgever Blue Line Logistics en NSW, wordt het vaartuig niet vrijgegeven. Bovendien eist de reder schadevergoeding omdat Zulu 01 met drie maanden vertraging werd opgeleverd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer