Hartman m2 Runner rekt marges projectladingschip verder op

De Hartman Marine Group heeft met Conoship een nieuw scheepstype ontwikkeld, de Hartman m2 Runner (92,90 x 15 meter, 2979 gt, 3500 dwt). Het projectladingschip valt op door het hoge vrijboord en de smalle, aan de stuurboordzijde van het achterschip geplaatste, accommodatie en brug.

Casco Oceanic
  • Smalle accommodatie zorgt voor extra dekruimte
  • Eerste van drie in afbouwfase op Urk

Door

Hans Heynen

Er worden er drie gebouwd voor Global Seatrade, een onderdeel van Hartman Marine. Het casco van het eerste schip, de Oceanic, is klaar en ligt voor afbouw op Urk. Ze komt in juli in de vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hartman m2 Runner rekt marges projectladingschip verder op | Schuttevaer.nl

Hartman m2 Runner rekt marges projectladingschip verder op

De Hartman Marine Group heeft met Conoship een nieuw scheepstype ontwikkeld, de Hartman m2 Runner (92,90 x 15 meter, 2979 gt, 3500 dwt). Het projectladingschip valt op door het hoge vrijboord en de smalle, aan de stuurboordzijde van het achterschip geplaatste, accommodatie en brug.

Casco Oceanic
  • Smalle accommodatie zorgt voor extra dekruimte
  • Eerste van drie in afbouwfase op Urk

Door

Hans Heynen

Er worden er drie gebouwd voor Global Seatrade, een onderdeel van Hartman Marine. Het casco van het eerste schip, de Oceanic, is klaar en ligt voor afbouw op Urk. Ze komt in juli in de vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer