Dettmer bouwt geoptimaliseerde tanker voor Duitse kanalen en Elbe

De B. Dettmer Reederei in Bremen heeft een voor de vaart op de Elbe en de Duitse kanalen geoptimaliseerde dubbelwandige binnenvaartanker laten ontwerpen en testen. Het schip wordt momenteel op de Hitzler Werft in Duitsland gebouwd.

Dettmer Reederei

Elbe-Max laadt 1800 ton op 2,80 meter

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dettmer bouwt geoptimaliseerde tanker voor Duitse kanalen en Elbe | Schuttevaer.nl

Dettmer bouwt geoptimaliseerde tanker voor Duitse kanalen en Elbe

De B. Dettmer Reederei in Bremen heeft een voor de vaart op de Elbe en de Duitse kanalen geoptimaliseerde dubbelwandige binnenvaartanker laten ontwerpen en testen. Het schip wordt momenteel op de Hitzler Werft in Duitsland gebouwd.

Dettmer Reederei
  • Elbe-Max laadt 1800 ton op 2,80 meter
  • Hitzler Werft hoopt er 10 te kunnen bouwen

Door

Hans Heynen

De ‘Dettmer Tank IXX’ (86 x 11,45 meter), zoals de werknaam luidt, neemt 1800 ton mee op 2,80 meter. De tanks hebben een inhoud van 2325 kuub. Het schip komt in 2013 in de vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer