Gemeente Grave komt met nieuw voorstel voor redding scheepswerf

De gemeente Grave heeft directeur Robert van Kessel van Scheepswerf Grave een nieuw voorstel gedaan om voortzetting van de werf mogelijk te maken en de werkgelegenheid te behouden. De werfdirecteur vindt het nieuwe voorstel opnieuw geen structurele oplossing. Deze week komt curator Remco Michielsen met een besluit.

Van Kessel vroeg twee weken geleden uitstel van betaling aan voor de werf. Voor de zestig werknemers werd ontslag aangevraagd. Van Kessel kan twee passagiersschepen van 135 meter gaan bouwen, maar mocht dit lange tijd niet van de gemeente. De bouw zou Scheepswerf Grave kunnen redden en de werkgelegendheid behouden. Onder grote druk van minister Verhagen besloot het college van B&W van Grave tot een gedoogconstructie. De werf mocht de schepen gaan bouwen, maar na 2,5 jaar werd opnieuw naar de werf gekeken. Van Kessel vond dit geen structurele oplossing. Hij wil ook in de toekomst 135-meterschepen kunnen blijven bouwen.
Vorige week maakte curator Michielsen bekend dat de werf nog steeds levensvatbaar is. De opdrachtgever zou zijn twee schepen nog steeds in Grave willen laten bouwen. De curator ging in overleg met de gemeente.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Gemeente Grave komt met nieuw voorstel voor redding scheepswerf | Schuttevaer.nl

Gemeente Grave komt met nieuw voorstel voor redding scheepswerf

De gemeente Grave heeft directeur Robert van Kessel van Scheepswerf Grave een nieuw voorstel gedaan om voortzetting van de werf mogelijk te maken en de werkgelegenheid te behouden. De werfdirecteur vindt het nieuwe voorstel opnieuw geen structurele oplossing. Deze week komt curator Remco Michielsen met een besluit.

Van Kessel vroeg twee weken geleden uitstel van betaling aan voor de werf. Voor de zestig werknemers werd ontslag aangevraagd. Van Kessel kan twee passagiersschepen van 135 meter gaan bouwen, maar mocht dit lange tijd niet van de gemeente. De bouw zou Scheepswerf Grave kunnen redden en de werkgelegendheid behouden. Onder grote druk van minister Verhagen besloot het college van B&W van Grave tot een gedoogconstructie. De werf mocht de schepen gaan bouwen, maar na 2,5 jaar werd opnieuw naar de werf gekeken. Van Kessel vond dit geen structurele oplossing. Hij wil ook in de toekomst 135-meterschepen kunnen blijven bouwen.
Vorige week maakte curator Michielsen bekend dat de werf nog steeds levensvatbaar is. De opdrachtgever zou zijn twee schepen nog steeds in Grave willen laten bouwen. De curator ging in overleg met de gemeente.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer