Afbouwer Smits failliet: opdrachten bleven uit

Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie BV is failliet. Volgens een persbericht heeft het uitblijven van opdrachten na de oplevering van de laatste schepen in april/mei 2011 geleid tot doorlopende hoge kosten, zonder dat daar opbrengsten tegenover stonden.

Directeur Govert Smits, gevraagd naar een toelichting, liet het bij de korte tekst van het persbericht. Omdat het bedrijf ‘nog geen zicht op verbetering van de markt’ heeft, ziet het zich ‘helaas genoodzaakt faillissement aan te vragen’. In het persbericht bedankt Smits zijn relaties ‘voor het in ons gestelde vertrouwen en de goede samenwerking’.
Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie BV was gespecialiseerd in het afbouwen van voornamelijk chemicaliëntankers, droge ladingschepen en kleine zeeschepen. De casco’s kwamen uit het buitenland en vrijwel alle personeel werd per klus ingehuurd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Afbouwer Smits failliet: opdrachten bleven uit | Schuttevaer.nl

Afbouwer Smits failliet: opdrachten bleven uit

Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie BV is failliet. Volgens een persbericht heeft het uitblijven van opdrachten na de oplevering van de laatste schepen in april/mei 2011 geleid tot doorlopende hoge kosten, zonder dat daar opbrengsten tegenover stonden.

Directeur Govert Smits, gevraagd naar een toelichting, liet het bij de korte tekst van het persbericht. Omdat het bedrijf ‘nog geen zicht op verbetering van de markt’ heeft, ziet het zich ‘helaas genoodzaakt faillissement aan te vragen’. In het persbericht bedankt Smits zijn relaties ‘voor het in ons gestelde vertrouwen en de goede samenwerking’.
Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie BV was gespecialiseerd in het afbouwen van voornamelijk chemicaliëntankers, droge ladingschepen en kleine zeeschepen. De casco’s kwamen uit het buitenland en vrijwel alle personeel werd per klus ingehuurd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer