Marietje Andrea te water

Het zeegaande droge ladingschip Marietje Andrea (8200 ton) is vrijdagmiddag 3 juli te water gelaten bij Barkmeijer Shipyards in Stroobos. Het schip is gebouwd voor Wagenborg Shipping en de familie H.J. Danser uit Delfzijl. Het is het eerste schip van een serie van vier.

Marietje Andrea (5)

De Marietje Andrea is een ijsversterkt schip met een box shaped laadruimte en is daarmee uitgerust voor de vaart op de Canadese meren. De Marietje Andrea is 126 meter lang, 15,20 meter breed, heeft een diepgang van 6,99 meter, een laadvermogen van 8200 ton en een snelheid van veertien knopen. Het schip is enkele dagen na de tewaterlating naar de afbouwpier in Lemmer gesleept voor de afbouw waarna het schip in november 2009 wordt opgeleverd aan de reder. Het schip gaat dan bosproducten, grote constructiewerken en windmolens vervoeren. (EvH)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Marietje Andrea te water | Schuttevaer.nl

Marietje Andrea te water

Het zeegaande droge ladingschip Marietje Andrea (8200 ton) is vrijdagmiddag 3 juli te water gelaten bij Barkmeijer Shipyards in Stroobos. Het schip is gebouwd voor Wagenborg Shipping en de familie H.J. Danser uit Delfzijl. Het is het eerste schip van een serie van vier.

Marietje Andrea te water

De Marietje Andrea is een ijsversterkt schip met een box shaped laadruimte en is daarmee uitgerust voor de vaart op de Canadese meren. De Marietje Andrea is 126 meter lang, 15,20 meter breed, heeft een diepgang van 6,99 meter, een laadvermogen van 8200 ton en een snelheid van veertien knopen. Het schip is enkele dagen na de tewaterlating naar de afbouwpier in Lemmer gesleept voor de afbouw waarna het schip in november 2009 wordt opgeleverd aan de reder. Het schip gaat dan bosproducten, grote constructiewerken en windmolens vervoeren. (EvH)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer