Conversie Balder kost 400 miljoen

Offshore-aannemer Heerema Marine Contractors steekt ongeveer 400 miljoen gulden in de ombouw van het kraanvaartuig Balder. Het project wordt uitgevoerd in het mammoetdok van Verolme Botlek. Het is voor deze werf het grootste verbouwingsproject uit de geschiedenis. De uitvoering vergt één miljoen manuren.

Totaalpakket met heffen en pijpen leggen
Diepwaterwerk wordt steeds belangrijker
De Balder is één van de drie half-afzinkbare kraanvaartuigen van Heerema. Het vaartuig, ooit ontworpen door Gusto Engineering, heeft twee grote hefkranen met een hefcapaciteit van respectievelijk 3000 en 4000 ton. In tandem kunnen ze 7000 ton tillen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Conversie Balder kost 400 miljoen | Schuttevaer.nl

Conversie Balder kost 400 miljoen

Offshore-aannemer Heerema Marine Contractors steekt ongeveer 400 miljoen gulden in de ombouw van het kraanvaartuig Balder. Het project wordt uitgevoerd in het mammoetdok van Verolme Botlek. Het is voor deze werf het grootste verbouwingsproject uit de geschiedenis. De uitvoering vergt één miljoen manuren.

Totaalpakket met heffen en pijpen leggen

Diepwaterwerk wordt steeds belangrijker

De Balder is één van de drie half-afzinkbare kraanvaartuigen van Heerema. Het vaartuig, ooit ontworpen door Gusto Engineering, heeft twee grote hefkranen met een hefcapaciteit van respectievelijk 3000 en 4000 ton. In tandem kunnen ze 7000 ton tillen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer