Nerefco weigert enkelwandige tanker Greimerath

MAART 2007
Het in 1956 gebouwde enkelwandige mts Greimerath (1087 ton) van de Duitse tankvaartondernemer Uwe Göpel wordt geweigerd bij Nerefco, dat voor 69 procent eigendom is van BP en voor 41 procent van Texaco. Reden zou de leeftijd van het schip zijn en de staat van onderhoud. De Greimerath is sinds mei ook al niet meer welkom bij de BP terminals.

De Greimerath beschikt over geldige papieren tot 2007 en verkeert volgens bevrachter Lohrke technisch in goede conditie. De scheepshuid is, na lekkage door een haarscheurtje, in 2004 nog omvangrijk gerenoveerd en Göpel vaart al jaren schadevrij.
‘Ik ben geweigerd omdat BP  aandelen heeft in Nerefco’, zegt de goed Nederlands sprekende Göpel. ‘Omdat mijn papieren in orde zijn, voerden zij als argument het huisrecht aan. Zij mogen iemand de toegang tot hun ‘huis’ weigeren.’ Dat dit Göpel na 25 jaar overkomt is vreemd. Hij heeft naar eigen zeggen in al die jaren bij Nerefco nooit problemen veroorzaakt. Marine coördinator Dekker van Nerefco bevestigt desgevraagd dat zijn bedrijf inzake de binnenvaart nu het beleid van BP volgt.
Uitzingen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nerefco weigert enkelwandige tanker Greimerath | Schuttevaer.nl

Nerefco weigert enkelwandige tanker Greimerath

MAART 2007
Het in 1956 gebouwde enkelwandige mts Greimerath (1087 ton) van de Duitse tankvaartondernemer Uwe Göpel wordt geweigerd bij Nerefco, dat voor 69 procent eigendom is van BP en voor 41 procent van Texaco. Reden zou de leeftijd van het schip zijn en de staat van onderhoud. De Greimerath is sinds mei ook al niet meer welkom bij de BP terminals.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer