BP weert enkelwandige binnenvaarttanker

MEI 2006
Oliemaatschappij BP wil binnen een paar jaar alleen nog met dubbelwandige binnenvaarttankers vervoeren. Dat is de stellige overtuiging in de tankermarkt. Onlangs weigerde BP de tanker Greimerath (1087 ton) van bevrachtingskantoor Tankpartner aan haar Amsterdamse terminal. Volgens superintendent Barge Assurance Europe Peter Schotten voldeed het enkelwandige schip niet meer aan de eisen van BP.

Schotten schreef in een fax aan bevrachter Jan Lohrke van Tankpartner dat hij de Greimerath niet meer wilde inzetten ‘vanwege leeftijd en visuele aspecten’. ‘We werken aan een nieuwe standaard voor de schepen die producten voor BP vervoeren. Hiermee willen we het veiligheidsniveau verhogen en ons imago beschermen. Binnenkort komen we met een officieel bericht over de leeftijdseisen en dubbelwandigheid voor binnentankers.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

BP weert enkelwandige binnenvaarttanker | Schuttevaer.nl

BP weert enkelwandige binnenvaarttanker

MEI 2006
Oliemaatschappij BP wil binnen een paar jaar alleen nog met dubbelwandige binnenvaarttankers vervoeren. Dat is de stellige overtuiging in de tankermarkt. Onlangs weigerde BP de tanker Greimerath (1087 ton) van bevrachtingskantoor Tankpartner aan haar Amsterdamse terminal. Volgens superintendent Barge Assurance Europe Peter Schotten voldeed het enkelwandige schip niet meer aan de eisen van BP.

Schotten schreef in een fax aan bevrachter Jan Lohrke van Tankpartner dat hij de Greimerath niet meer wilde inzetten ‘vanwege leeftijd en visuele aspecten’. ‘We werken aan een nieuwe standaard voor de schepen die producten voor BP vervoeren. Hiermee willen we het veiligheidsniveau verhogen en ons imago beschermen. Binnenkort komen we met een officieel bericht over de leeftijdseisen en dubbelwandigheid voor binnentankers.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer