CBRB -onderhandelaarMichiel Koning is ervan overtuigd dat het werkgeversvoorstel dearbeidsvoorwaarden duidelijker regelt. ‘In de oude cao was de beloning bijsommige werkroosters gerelateerd aan de exploitatiewijze van het schip. Wehebben in het basismodel een verhaal dat voor alle arbeidsovereenkomsten geldt,los van de exploitatiewijze. De beloning is in ons voorstel afhankelijk vanvier elementen. Het gaat daarbij om de normale arbeid, het tijdvenster waarinde dagelijkse diensttijd valt, het incidenteel of structureel werken opzaterdagen en zondagen en het incidenteel of structureel overwerken. Met dezestructuur kunnen we elke arbeidsverhouding regelen. Want er is een grotediversiteit in werkroosters in de binnenvaart, en dat moet ook vooral zoblijven. Daar heeft de praktijk behoefte aan, maar dan wel in een herkenbarestructuur.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?