Het Dordtse ZHD Stevedores (ZHD) gaat zijn reeds bestaande kranenpark uitbreiden met een forse investering. De overslagca...
Al in krant gestaan
Het Duitse SAL Heavylift en het Nederlandse Jumbo Maritime gaan samenwerken. De ondernemingen voegen een groot deel van h...
Havenbedrijf Rotterdam begint een proef met gemengd afmeren van binnenvaartschepen met gevaarlijk lading. Het experiment ...
Over een maand (2021) vaart over de Twentekanalen met regelmaat een bekende boot van Rijkswaterstaat, de “Pluimpot”. De i...
Zeehaven Hamburg heeft de overslag vorig jaar met ruim 10 miljoen ton zien dalen van 136,6 miljoen ton naar 126,3 miljoen...
Kwaliteit, draagcomfort en het keervermogen, het zijn allemaal punten waarop je moet letten als je een reddingsvest aansc...
Het maritiem onderwijs kan niet meer zonder simulatoren. Varen kun je leren op de virtuele brug van bijvoorbeeld een tank...
De volgende Nederlandse schepen zijn de afgelopen periode van naam en/of eigenaar gewisseld.
Hoewel de visserij momenteel door een diep dal gaat en het toekomstperspectief er ook niet al te rooskleurig uitziet, zij...
Binnenschepen moeten worden aangepast om langer te kunnen blijven varen in laagwater, verladers en industrie moeten op- en...
Maar liefst driekwart van de Duitse binnenhavens kampt met capaciteitsproblemen. Dat blijkt uit onderzoek van de Bundesam...
De haven van Antwerpen is gestart op 1 maart met de nieuwe scheepvaartbegeleidingsdienst, genaamd Vessel Traffic Services...
Voor het eerst is een schip met een diepgang van 15,70 meter door de Schelde gevaren. De MSC Regulus meerde rond 20:00 ...
Het Vlaamse Seafar wil dat in toekomst veel schepen (semi-)autonoom gaan varen. De poedertanker Gamma en het containersch...
Met meteen al de excuses voor de wat ongelukkig uitdrukking “balanceren”. Deze term komt uit het Engels en er bestaat voo...