Containervaart bewijst zich als alternatief na Rastatt-ramp

Meer en langere binnenvaartschepen naar de havens boven Bazel helpen de gevolgen van de spoorramp bij Rastatt te ondervangen. Danser Container Line en Contargo Waterways Logistics bieden met succes hun binnenvaartdiensten aan als alternatief voor het spoor dat de ingestorte tunnel niet voorbij kan.

Containervaart bewijst zich als alternatief na Rastatt-ramp

Tijdelijk langere schepen tussen Bazel en Birsfelden, in 2018 wellicht definitief

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Containervaart bewijst zich als alternatief na Rastatt-ramp | Schuttevaer.nl

Containervaart bewijst zich als alternatief na Rastatt-ramp

Meer en langere binnenvaartschepen naar de havens boven Bazel helpen de gevolgen van de spoorramp bij Rastatt te ondervangen. Danser Container Line en Contargo Waterways Logistics bieden met succes hun binnenvaartdiensten aan als alternatief voor het spoor dat de ingestorte tunnel niet voorbij kan.

Containervaart bewijst zich als alternatief na Rastatt-ramp
  • Tijdelijk langere schepen tussen Bazel en Birsfelden, in 2018 wellicht definitief

Door Willem de Niet
Het Zwitserse Bundesamt für Verkehr en de betrokken Duitse autoriteiten van de deelstaat Baden-Württemberg hebben besloten dat tot 31 oktober 135-meter schepen toegang hebben tot het traject van Bazel tot Birsfelden. Normaal geldt daar een lengtebeperking tot 110 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer