Binnenvaart betaalt rekening containerstaking

De binnenvaart lijdt ook deze week nog tienduizenden euro’s per dag vervolgschade door de 24-uurs staking op 7 en 8 januari bij de containerterminals in Rotterdam. Vertragingen, vooral bij de ECT-terminals Delta en Euromax, lijken nog weken te gaan duren. Dat meldt Logistiek Intermodaal Netwerk (Linc), het netwerk van de CBRB-containeroperators en de Vito-inland terminals.

Vier tot zeven dagen vertraging per schip

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart betaalt rekening containerstaking | Schuttevaer.nl

Binnenvaart betaalt rekening containerstaking

De binnenvaart lijdt ook deze week nog tienduizenden euro’s per dag vervolgschade door de 24-uurs staking op 7 en 8 januari bij de containerterminals in Rotterdam. Vertragingen, vooral bij de ECT-terminals Delta en Euromax, lijken nog weken te gaan duren. Dat meldt Logistiek Intermodaal Netwerk (Linc), het netwerk van de CBRB-containeroperators en de Vito-inland terminals.

  • Vier tot zeven dagen vertraging per schip

Door Marja de Vet
Linc verwijt niemand de staking, maar vindt dat containerterminal ECT en Havenbedrijf Rotterdam geen adequate maatregelen hebben genomen om de gevolgen van de staking voor de binnenvaartoperators te verzachten. Ze moeten de ontstane problemen zo snel mogelijk oplossen en verdere schade voorkomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer