VNF wil naar acht tot tien uur varen per dag

Voies Navigables de France (VNF) wil de bedieningstijden in veel spitsenkanalen gaan beperken tot 8 à 10 uur per dag. Dat staat in het ‘strategisch plan 2015-2020’, waar de raad van bestuur van VNF 26 november over stemt. Belangrijkste reden voor de inkrimping is het verminderde budget van de Franse vaarwegbeheerder.

VNF is van plan drie niveaus van dienstverlening in te voeren. Een hoofdvaarwegennet van grote vaarwegen waar de bedieningstijden verruimd worden, een secundair vaarwegennet waar, afhankelijk van het seizoen, 8 tot 10 uur per dag geschut wordt, en een aantal kanalen waar nog enkel op verzoek bediend wordt als dat niet te veel inzet van middelen vergt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

VNF wil naar acht tot tien uur varen per dag | Schuttevaer.nl

VNF wil naar acht tot tien uur varen per dag

Voies Navigables de France (VNF) wil de bedieningstijden in veel spitsenkanalen gaan beperken tot 8 à 10 uur per dag. Dat staat in het ‘strategisch plan 2015-2020’, waar de raad van bestuur van VNF 26 november over stemt. Belangrijkste reden voor de inkrimping is het verminderde budget van de Franse vaarwegbeheerder.

VNF is van plan drie niveaus van dienstverlening in te voeren. Een hoofdvaarwegennet van grote vaarwegen waar de bedieningstijden verruimd worden, een secundair vaarwegennet waar, afhankelijk van het seizoen, 8 tot 10 uur per dag geschut wordt, en een aantal kanalen waar nog enkel op verzoek bediend wordt als dat niet te veel inzet van middelen vergt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer