Vaarwegstremming Meppelerdiep 14 oktober

Rijkswaterstaat verwijdert woensdag 14 oktober de gehele stalen bovenbouw van de oude Meppelerdiepbrug. Het scheepvaartverkeer wordt daarom gestremd op woensdag 14 oktober van 00.00 uur tot en met 24:00 uur.

Sinds 1 oktober is de nieuwe brug op de tijdelijke locatie in gebruik genomen. Hierdoor kan de bestaande Meppelerdiepbrug worden verwijderd. Voor schepen met een grote diepgang is de gehele route noord-zuid (en vice versa) gestremd. Schepen op de route van noord naar zuid (en vice versa) met een maximale diepgang van 1.60 meter kunnen omvaren via Blokzijl en de Arembergersluis. De Arembergersluis is alleen geschikt voor recreatievaart.
De werkzaamheden aan de Meppelerdiepsluis zijn nodig om de keersluis om te bouwen tot schutsluis. Met de nieuwe schutsluis worden stremmingen vanwege te hoge of te lage waterstanden voorkomen. De sluis wordt breder en dieper dan de huidige, waardoor grotere schepen vlotter en veiliger kunnen passeren.

De scheepvaart wordt op de hoogte gehouden via ‘Berichten aan de scheepvaart’ (BAS-berichten).

Vaarwegstremming Meppelerdiep 14 oktober | Schuttevaer.nl

Vaarwegstremming Meppelerdiep 14 oktober

Rijkswaterstaat verwijdert woensdag 14 oktober de gehele stalen bovenbouw van de oude Meppelerdiepbrug. Het scheepvaartverkeer wordt daarom gestremd op woensdag 14 oktober van 00.00 uur tot en met 24:00 uur.

Sinds 1 oktober is de nieuwe brug op de tijdelijke locatie in gebruik genomen. Hierdoor kan de bestaande Meppelerdiepbrug worden verwijderd. Voor schepen met een grote diepgang is de gehele route noord-zuid (en vice versa) gestremd. Schepen op de route van noord naar zuid (en vice versa) met een maximale diepgang van 1.60 meter kunnen omvaren via Blokzijl en de Arembergersluis. De Arembergersluis is alleen geschikt voor recreatievaart.
De werkzaamheden aan de Meppelerdiepsluis zijn nodig om de keersluis om te bouwen tot schutsluis. Met de nieuwe schutsluis worden stremmingen vanwege te hoge of te lage waterstanden voorkomen. De sluis wordt breder en dieper dan de huidige, waardoor grotere schepen vlotter en veiliger kunnen passeren.

De scheepvaart wordt op de hoogte gehouden via ‘Berichten aan de scheepvaart’ (BAS-berichten).