Meppelerdiepsluis klaar voor de test

Rijkswaterstaat test samen met de aannemer van 20 juli tot en met 30 september de nieuwe brug en het binnensluishoofd van de Meppelerdiepsluis. De vaarweg wordt tijdens het testen niet afgesloten, maar de scheepvaart kan maximaal een half uur worden opgehouden.

Om te kunnen garanderen dat de brug en sluis volledig functioneren, is het belangrijk deze grondig te testen. Rijkswaterstaat en de Combinatie Strukton Reef doen er alles aan om de hinder te minimaliseren. De testen worden uitgevoerd van maandag tot en met zaterdag buiten de bedientijden van de bestaande Meppelerdiepbrug.

Voor het testen wordt een periode van ruim twee maanden aangehouden. De daadwerkelijke duur en doorlooptijd van de testen zijn afhankelijk van het goed functioneren van de brug en het sluishoofd en de hoeveelheid passerende schepen. De inzet is om waar mogelijk de testperiode te verkorten.

Door de ombouw van de keersluis tot schutsluis worden in de toekomst stremmingen vanwege te hoge of te lage waterstanden voorkomen. De sluis wordt breder en dieper dan de huidige, waardoor grotere schepen vlotter en veiliger kunnen passeren. Tevens zorgt de nieuwe sluis voor een betere bescherming tegen overstromingen. Het ombouwproject is eind 2017 gereed. (MdV)

 

Meppelerdiepsluis klaar voor de test | Schuttevaer.nl

Meppelerdiepsluis klaar voor de test

Rijkswaterstaat test samen met de aannemer van 20 juli tot en met 30 september de nieuwe brug en het binnensluishoofd van de Meppelerdiepsluis. De vaarweg wordt tijdens het testen niet afgesloten, maar de scheepvaart kan maximaal een half uur worden opgehouden.

Om te kunnen garanderen dat de brug en sluis volledig functioneren, is het belangrijk deze grondig te testen. Rijkswaterstaat en de Combinatie Strukton Reef doen er alles aan om de hinder te minimaliseren. De testen worden uitgevoerd van maandag tot en met zaterdag buiten de bedientijden van de bestaande Meppelerdiepbrug.

Voor het testen wordt een periode van ruim twee maanden aangehouden. De daadwerkelijke duur en doorlooptijd van de testen zijn afhankelijk van het goed functioneren van de brug en het sluishoofd en de hoeveelheid passerende schepen. De inzet is om waar mogelijk de testperiode te verkorten.

Door de ombouw van de keersluis tot schutsluis worden in de toekomst stremmingen vanwege te hoge of te lage waterstanden voorkomen. De sluis wordt breder en dieper dan de huidige, waardoor grotere schepen vlotter en veiliger kunnen passeren. Tevens zorgt de nieuwe sluis voor een betere bescherming tegen overstromingen. Het ombouwproject is eind 2017 gereed. (MdV)