Nooit meer opschuiven bij Ivoz Ramet

De nieuwe sluis van Ivoz Ramet op de Boven-Maas bij Luik is voor de binnenvaart volledig in gebruik genomen. Daarmee moet een einde zijn gekomen aan de lange wachttijden en beperkte capaciteit van de oude sluis.

Nooit meer opschuiven bij Ivoz Ramet

De oude sluis uit 1939 was 136 meter lang en 16 meter breed en geschikt voor maximaal vier schepen van 1350 ton (klasse Va). De sluis verwerkte de meeste lading van Wallonië. Omdat de laatste 20 jaar het scheepvaartverkeer hier steeg van zes miljoen naar 12 miljoen ton per jaar en de sluis hiermee haar maximale capaciteit bereikte, gaf Service Public de Wallonie (SPW) opdracht voor de bouw van een grotere sluis. De werkzaamheden begonnen in mei 2011.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nooit meer opschuiven bij Ivoz Ramet | Schuttevaer.nl

Nooit meer opschuiven bij Ivoz Ramet

De nieuwe sluis van Ivoz Ramet op de Boven-Maas bij Luik is voor de binnenvaart volledig in gebruik genomen. Daarmee moet een einde zijn gekomen aan de lange wachttijden en beperkte capaciteit van de oude sluis.

Nooit meer opschuiven bij Ivoz Ramet

De oude sluis uit 1939 was 136 meter lang en 16 meter breed en geschikt voor maximaal vier schepen van 1350 ton (klasse Va). De sluis verwerkte de meeste lading van Wallonië. Omdat de laatste 20 jaar het scheepvaartverkeer hier steeg van zes miljoen naar 12 miljoen ton per jaar en de sluis hiermee haar maximale capaciteit bereikte, gaf Service Public de Wallonie (SPW) opdracht voor de bouw van een grotere sluis. De werkzaamheden begonnen in mei 2011.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer