Dockwise Vanguard in Rotterdam (7 foto’s)

Het allergrootste zwareladingvaartuig ter wereld, de Dockwise Vanguard van Boskalis-dochter Dockwise, is voor het eerst in Rotterdam aangekomen.

Dockwise Vanguard in Rotterdam

Het 275 meter lange en 70 meter brede vaartuig is donderdag na aankomst, met assistentie van de havenslepers Smit Cheetah en Fairplay 21, afgeleverd in de Prinses Alexiahaven op de Tweede Maasvlakte om later te worden verhaald naar de Wilhelminapier in Rotterdam. Vrijdagmiddag omstreeks 4 uur stak het schip de Waalhaven in om vervolgens achteruit varend naar de Erasmusbrug te varen. De Dockwise Vanguard ligt de hele zaterdag aan de Wilhelminakade en vertrekt zondag 10 augustus weer naar zee.

De vorig jaar in gebruik genomen Dockwise Vanguard heeft een laadvermogen van 117.000 ton. Hiermee kunnen de allergrootste booreilanden en andersoortige offshoreconstructies worden vervoerd. Plan was om er ook het wrak van de Costa Concordia mee naar een sloopwerf te vervoeren, maar uiteindelijk werd hiervoor toch voor sleepboten gekozen. (PAS)

Dockwise Vanguard in Rotterdam (7 foto’s) | Schuttevaer.nl

Dockwise Vanguard in Rotterdam (7 foto’s)

Het allergrootste zwareladingvaartuig ter wereld, de Dockwise Vanguard van Boskalis-dochter Dockwise, is voor het eerst in Rotterdam aangekomen.

Dockwise Vanguard in Rotterdam

Het 275 meter lange en 70 meter brede vaartuig is donderdag na aankomst, met assistentie van de havenslepers Smit Cheetah en Fairplay 21, afgeleverd in de Prinses Alexiahaven op de Tweede Maasvlakte om later te worden verhaald naar de Wilhelminapier in Rotterdam. Vrijdagmiddag omstreeks 4 uur stak het schip de Waalhaven in om vervolgens achteruit varend naar de Erasmusbrug te varen. De Dockwise Vanguard ligt de hele zaterdag aan de Wilhelminakade en vertrekt zondag 10 augustus weer naar zee.

De vorig jaar in gebruik genomen Dockwise Vanguard heeft een laadvermogen van 117.000 ton. Hiermee kunnen de allergrootste booreilanden en andersoortige offshoreconstructies worden vervoerd. Plan was om er ook het wrak van de Costa Concordia mee naar een sloopwerf te vervoeren, maar uiteindelijk werd hiervoor toch voor sleepboten gekozen. (PAS)