Antwerpen en Luik willen meer lading op 75-jarig Albertkanaal

Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, nv De Scheepvaart en Port Autonome de Liège willen het Albertkanaal ontwikkelen tot logistieke as bij uitstek tussen Antwerpen en Luik en willen ook proberen zoveel mogelijk lading uit tussenliggende plaatsen langs het kanaal naar de binnenvaart te krijgen.

Antwerpen en Luik willen meer lading op 75-jarig Albertkanaal

Prijs nv De Scheepvaart voor Nike Laakdal

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Antwerpen en Luik willen meer lading op 75-jarig Albertkanaal | Schuttevaer.nl

Antwerpen en Luik willen meer lading op 75-jarig Albertkanaal

Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, nv De Scheepvaart en Port Autonome de Liège willen het Albertkanaal ontwikkelen tot logistieke as bij uitstek tussen Antwerpen en Luik en willen ook proberen zoveel mogelijk lading uit tussenliggende plaatsen langs het kanaal naar de binnenvaart te krijgen.

Antwerpen en Luik willen meer lading op 75-jarig Albertkanaal
  • Prijs nv De Scheepvaart voor Nike Laakdal

Door Marja de Vet
Daartoe hebben ze 31 maart een overeenkomst getekend op een symposium waarmee het 75-jarige bestaan van het kanaal werd gevierd. Het Albertkanaal is volgens CEO Eddy Bruyninckx van het Havenbedrijf Antwerpen van cruciaal belang voor de Antwerpse haven. ‘Het verbindt de haven met de inland terminals langs het kanaal tot in Luik en van daaruit naar het Europese achterland. Voor het Havenbedrijf sluit deze samenwerking perfect aan bij het huidig achterlandbeleid. We streven naar verbetering van de modal split en het wegwerken van operationele en infrastructurele hindernissen in de achterlandverbindingen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer