Nadat alle 4451 handelingen waren uitgevoerd
heeft het schip de reis vervolgd naar Felixstowe. Het vorige record van 196
handelingen per uur, gerealiseerd op de CSCL Mercury in augustus, werd ruimschoots
verbeterd. Westerhoud: ‘De schaalvergroting in de containervaart vraagt om hoge
productiviteit zowel aan de waterzijde als aan de landzijd
ECT combineert de productiviteitsverbeteringen
en forse investeringen aan de waterzijde, zowel op de Euromax als op de Delta
Terminal, dan ook met investeringen aan de landzijde, zoals verdergaande
automatisering van de afhandeling van het wegvervoer. ‘Het zijn echter de
medewerkers die uiteindelijk het verschil maken’, zegt Westerhoud.
ECT zet daarnaast ook stevig in op spoor en
binnenvaart om grote hoeveelheden containers efficiënt en duurzaam te kunnen
af- en aanvoeren. Middels European Gateway Services biedt ECT samen met haar
partners zelf diensten aan om gewenste modal splitverandering snel te kunnen
realiseren.
De Euromax Terminal Rotterdam in de noordwesthoek
van de Maasvlakte is één van de modernste en duurzaamste containerterminals ter
wereld. De exploitatie gebeurt door ECT in samenwerking met CKYH – The Green
Alliance. Van alle containerterminals in Rotterdam ligt de Euromax Terminal
Rotterdam het dichtst bij de haveningang. Dit maakt de terminal uitermate
aantrekkelijk voor de allergrootste containerschepen.