Europese bijdrage voor zeesluis IJmuiden ‘teken van vertrouwen’

De Europese Commissie heeft de 2e fase van de planstudie naar de zeesluis IJmuiden geselecteerd voor een subsidie van € 2,7 miljoen. Het geld komt uit het subsidieprogramma voor het Trans-Europese Vervoersnetwerk (TEN-T). De projectpartners zien de nieuwe subsidie als ‘een teken van vertrouwen’ van de Commissie in het zeesluisproject. Nederland krijgt dit jaar zeker 80 miljoen subsidie van Brussel voor infrastructuurprojecten.

Europese bijdrage voor zeesluis IJmuiden ‘teken van vertrouwen'

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) droeg voor de TEN-T-subsidie een aantal projecten voor, waaronder de nieuwe grote zeesluis IJmuiden. De projecten moeten daadwerkelijk Europese meerwaarde hebben en op doorgaande Europese verbindingen liggen. Ze moeten de economische en bevolkingscentra van de Europese Unie met elkaar verbinden over weg, spoor, water en door de lucht. Voor Nederland is dit van groot belang, omdat 3 van de 9 Europese corridors door Nederland lopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Europese bijdrage voor zeesluis IJmuiden ‘teken van vertrouwen’ | Schuttevaer.nl

Europese bijdrage voor zeesluis IJmuiden ‘teken van vertrouwen’

De Europese Commissie heeft de 2e fase van de planstudie naar de zeesluis IJmuiden geselecteerd voor een subsidie van € 2,7 miljoen. Het geld komt uit het subsidieprogramma voor het Trans-Europese Vervoersnetwerk (TEN-T). De projectpartners zien de nieuwe subsidie als ‘een teken van vertrouwen’ van de Commissie in het zeesluisproject. Nederland krijgt dit jaar zeker 80 miljoen subsidie van Brussel voor infrastructuurprojecten.

Europese bijdrage voor zeesluis IJmuiden ‘teken van vertrouwen'

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) droeg voor de TEN-T-subsidie een aantal projecten voor, waaronder de nieuwe grote zeesluis IJmuiden. De projecten moeten daadwerkelijk Europese meerwaarde hebben en op doorgaande Europese verbindingen liggen. Ze moeten de economische en bevolkingscentra van de Europese Unie met elkaar verbinden over weg, spoor, water en door de lucht. Voor Nederland is dit van groot belang, omdat 3 van de 9 Europese corridors door Nederland lopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer