Grensregio maakt zich hard voor aanleg Twente-Mittellandkanaal

Regionale overheden hebben zich vorige week in Osnabrück hard gemaakt voor een ongehinderde verkeersverbinding tussen oost en west. Daarbij gaat het om innovatief vervoer over water, spoor en weg. Als schakel in de zogenoemde Corridor2 komt ook de realisering van het Twente-Mittellandkanaal versterkt in beeld.

Grensregio maakt zich hard voor aanleg Twente-Mittellandkanaal

Europarlementariër Van Dalen: ‘Nu spijkers met koppen slaan’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grensregio maakt zich hard voor aanleg Twente-Mittellandkanaal | Schuttevaer.nl

Grensregio maakt zich hard voor aanleg Twente-Mittellandkanaal

Regionale overheden hebben zich vorige week in Osnabrück hard gemaakt voor een ongehinderde verkeersverbinding tussen oost en west. Daarbij gaat het om innovatief vervoer over water, spoor en weg. Als schakel in de zogenoemde Corridor2 komt ook de realisering van het Twente-Mittellandkanaal versterkt in beeld.

Grensregio maakt zich hard voor aanleg Twente-Mittellandkanaal
  • Europarlementariër Van Dalen: ‘Nu spijkers met koppen slaan’
  • Nieuw kanaal past in Europese ‘Corridor2′

Door Dirk van der Meulen
Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) ziet kansen voor een directe vaarverbinding tussen Rotterdam en Berlijn en verder. ‘De regio’s aan deze vaarverbinding kunnen hier ruim van profiteren in de productie, opslag en overslag van goederen die van beide kanten worden aangevoerd. Dat is goed voor de werkgelegenheid’, zei Van Dalen vorige week vrijdag op de internationale vervoersconferentie ‘Partnership for Corridor2′ in Osnabrück over de transportverbindingen tussen West- en Oost-Europa.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer