Bouwstop tweede kolken Moezel

Het Duitse verkeersministerie (BMVBS) is wegens geldgebrek voor 20 jaar gestopt met de bouw van tweede kolken bij de sluizen op de Moezel. Het Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) is verontwaardigd. De Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer (‘dit is geen kaasschaaf, maar een botte bijl’) gaat met BDB en de Europese binnenvaartorganisatie INE haar beklag doen bij minister Ramsauer.

Bouwstop tweede kolken Moezel

BDB, Schuttevaer en regio maken bezwaar

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bouwstop tweede kolken Moezel | Schuttevaer.nl

Bouwstop tweede kolken Moezel

Het Duitse verkeersministerie (BMVBS) is wegens geldgebrek voor 20 jaar gestopt met de bouw van tweede kolken bij de sluizen op de Moezel. Het Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) is verontwaardigd. De Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer (‘dit is geen kaasschaaf, maar een botte bijl’) gaat met BDB en de Europese binnenvaartorganisatie INE haar beklag doen bij minister Ramsauer.

Bouwstop tweede kolken Moezel
  • BDB, Schuttevaer en regio maken bezwaar
  • Verontwaardiging alom over radicale maatregel

Door

Marja de Vet

Er zijn volgens verkeersminister Ramsauer onvoldoende financiële middelen beschikbaar om de bouw uit te voeren zoals gepland. De Duitse overheid kan momenteel niet garanderen of hier de komende 20 jaar nog verandering in komt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer