Vaarwegbeheerder Duitse Rijn herziet noodinstrumentarium

Politieke milieudruk heeft de berging van de zwavelzuurtanker Waldhof, die 13 januari kapseisde nabij de Loreley, langer laten duren dan technisch nodig was. Dat merkte Ministerialdirigent Reinhard Klingen van het Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung BMVBS vorige week in Luik op tijdens de IVR-workshop ‘Blokkades van waterwegen door calamiteiten – economische gevolgen en maatregelen’.

Reinhard Klingen

Door Dirk van der Meulen
Directeur-generaal Klingen zei verder dat het onafhankelijk onderzoek naar de ramp, dat door de overheid is ingesteld los van de schuldvraag, voor het eind van dit jaar wordt afgerond. Hij liet zich nog niet uit over voorlopige conclusies. Twee opvarenden van de tanker Waldhof werden gered, een derde werd levenloos uit het water gehaald, maar van de vierde opvarende ontbreekt nog elk spoor.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vaarwegbeheerder Duitse Rijn herziet noodinstrumentarium | Schuttevaer.nl

Vaarwegbeheerder Duitse Rijn herziet noodinstrumentarium

Politieke milieudruk heeft de berging van de zwavelzuurtanker Waldhof, die 13 januari kapseisde nabij de Loreley, langer laten duren dan technisch nodig was. Dat merkte Ministerialdirigent Reinhard Klingen van het Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung BMVBS vorige week in Luik op tijdens de IVR-workshop ‘Blokkades van waterwegen door calamiteiten – economische gevolgen en maatregelen’.

Reinhard Klingen

Door

Dirk van der Meulen

Directeur-generaal Klingen zei verder dat het onafhankelijk onderzoek naar de ramp, dat door de overheid is ingesteld los van de schuldvraag, voor het eind van dit jaar wordt afgerond. Hij liet zich nog niet uit over voorlopige conclusies. Twee opvarenden van de tanker Waldhof werden gered, een derde werd levenloos uit het water gehaald, maar van de vierde opvarende ontbreekt nog elk spoor.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer