Geen extra geld voor asfalt zeehavens

De binnenvaart kan gerust zijn. De Nederlandse zeehavens hoeven de komende jaren niet te rekenen op veel grote extra investeringen in de achterlandverbindingen over de weg. De politiek vindt dat de havenbesturen en bedrijven eerst beter moeten samenwerken om de logistiek te verbeteren en moeten bewijzen dat ze de Betuwelijn volop kunnen benutten.

Door Antoon Oosting
Dat leert een Havendebat dat de Nationale Havenraad dinsdag 25 mei in de Haagse Studio Pulchri had georganiseerd. Daarbij werd de stelling geponeerd dat Nederland de komende kabinetsperiode jaarlijks 250 miljoen euro moet investeren in verbetering van de achterlandverbindende infrastructuur.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Geen extra geld voor asfalt zeehavens | Schuttevaer.nl

Geen extra geld voor asfalt zeehavens

De binnenvaart kan gerust zijn. De Nederlandse zeehavens hoeven de komende jaren niet te rekenen op veel grote extra investeringen in de achterlandverbindingen over de weg. De politiek vindt dat de havenbesturen en bedrijven eerst beter moeten samenwerken om de logistiek te verbeteren en moeten bewijzen dat ze de Betuwelijn volop kunnen benutten.

Door

Antoon Oosting

Dat leert een Havendebat dat de Nationale Havenraad dinsdag 25 mei in de Haagse Studio Pulchri had georganiseerd. Daarbij werd de stelling geponeerd dat Nederland de komende kabinetsperiode jaarlijks 250 miljoen euro moet investeren in verbetering van de achterlandverbindende infrastructuur.

  • Politici Havendebat huiverig voor overkoepelend havenbestuur
  • ‘Ik zou zeggen, rij eerst even de Betuwelijn vol’

Op verzoek van de Nationale Havenraad had Gijs Weenink van de DebatAcademie een setting georganiseerd in de stijl van het Britse Lagerhuis compleet met boe-geroep en ‘hear-hear’ bij wijze van instemming. Zoals dat in het Britse Lagerhuis gebruikelijk is, moesten de voorstanders bij elke stelling links en de tegenstanders rechts gaan zitten. Bijna vanzelfsprekend ging iedereen van de havens links zitten en de politici van vrijwel alle partijen rechts bij de tegenstanders.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer