Kanaal voor Meyer werf

Dat de Meyer werf in Papenburg steeds grotere cruiseschepen bouwt, zorgt voor toenemende problemen bij het overbrengen van Papenburg naar de Noordzee via de Ems. Onlangs lekte een plan uit om evenwijdig aan de Ems een vijftien kilometer lang kanaal te graven zodat Meyer nog grotere schepen kan bouwen.

Kanaal voor Meyer werf

Vijf jaar geleden werd bij Gandersum een stuw in gebruik genomen. Zodra een cruiseschip naar zee moet wordt de stuw gesloten, zodat de waterstand op de Ems stijgt en het schip naar zee kan. Hoewel door reders steeds grotere cruiseschepen worden besteld, loopt de Meyer werf tegen grenzen aan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kanaal voor Meyer werf | Schuttevaer.nl

Kanaal voor Meyer werf

Dat de Meyer werf in Papenburg steeds grotere cruiseschepen bouwt, zorgt voor toenemende problemen bij het overbrengen van Papenburg naar de Noordzee via de Ems. Onlangs lekte een plan uit om evenwijdig aan de Ems een vijftien kilometer lang kanaal te graven zodat Meyer nog grotere schepen kan bouwen.

Kanaal voor Meyer werf

Vijf jaar geleden werd bij Gandersum een stuw in gebruik genomen. Zodra een cruiseschip naar zee moet wordt de stuw gesloten, zodat de waterstand op de Ems stijgt en het schip naar zee kan. Hoewel door reders steeds grotere cruiseschepen worden besteld, loopt de Meyer werf tegen grenzen aan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer