Nieuwe containerterminal Noord-Frankrijk

Binnenvaartoperator Contargo wil een nieuwe achterlandterminal te bouwen in Valenciennes. De terminal krijgt een oppervlakte van drie hectare, een portaalkraan en twee treinsporen van 350 meter. De treinen worden behandeld met reach stackers.

De terminal wordt noodzakelijk omdat de capaciteit in het nabijgelegen Prouvy krap wordt. Prouvy sloeg in 2007 44.000 teu (+10% t.o.v. 2006) over. Contargo exploiteert in de regio ook nog terminals in Dourges en Bethune. Er zijn regelmatige binnenvaartdiensten op Rotterdam en andere Noordzeehavens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe containerterminal Noord-Frankrijk | Schuttevaer.nl

Nieuwe containerterminal Noord-Frankrijk

Binnenvaartoperator Contargo wil een nieuwe achterlandterminal te bouwen in Valenciennes. De terminal krijgt een oppervlakte van drie hectare, een portaalkraan en twee treinsporen van 350 meter. De treinen worden behandeld met reach stackers.

De terminal wordt noodzakelijk omdat de capaciteit in het nabijgelegen Prouvy krap wordt. Prouvy sloeg in 2007 44.000 teu (+10% t.o.v. 2006) over. Contargo exploiteert in de regio ook nog terminals in Dourges en Bethune. Er zijn regelmatige binnenvaartdiensten op Rotterdam en andere Noordzeehavens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer