Duitsland eist extra certificaat

In Duitsland is het zeilcharterschip Stella Maris van kapitein Ton Lemmers aangehouden. Het nationale veiligheidscertificaat voor maximaal 12 passagiers zou niet voldoende zijn voor het varen in Duitse wateren. De Stella Maris moet van de Duitse autoriteiten een Duitse verklaring van gelijkwaardigheid hebben. De verplichting is een gevolg van Duitse regels voor cabotage en de levering van commerciële diensten in nationale wateren.

Duitsland eist extra certificaat

Net gekeurde Stella Maris aangehouden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duitsland eist extra certificaat | Schuttevaer.nl

Duitsland eist extra certificaat

In Duitsland is het zeilcharterschip Stella Maris van kapitein Ton Lemmers aangehouden. Het nationale veiligheidscertificaat voor maximaal 12 passagiers zou niet voldoende zijn voor het varen in Duitse wateren. De Stella Maris moet van de Duitse autoriteiten een Duitse verklaring van gelijkwaardigheid hebben. De verplichting is een gevolg van Duitse regels voor cabotage en de levering van commerciële diensten in nationale wateren.

Duitsland eist extra certificaat
  • Net gekeurde Stella Maris aangehouden

Door Sander Klos
Volgens directeur Paul van Ommen van branchorganisatie BBZ werd de Stella Maris maandag 18 mei in zijn bijzijn gekeurd door BG Verkehr en werden geen bijzondere afwijkingen vastgesteld. ‘De Verklaring zal waarschijnlijk dan ook worden afgegeven. Het papier is vijf jaar geldig en moet elk jaar worden verlengd op kosten van de eigenaar. De Stella Maris werd beoordeeld volgens de eisen die in Duitsland gesteld worden aan schepen onder de 100 gt en met niet meer dan 12 passagiers.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer