EU twijfelt aan nut zwavelvrije kustvaart

De Transportcommissie van het Europees Parlement gaat de effecten die verlaging van het zwavelgehalte in de brandstof van zeeschepen tot 0,1% in 2015 heeft nader analyseren.

In de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) is besloten dat vanaf die datum in de Baltische Zee en de Noordzee alleen nog schepen mogen varen die hooguit 0,1% zwavel in de brandstof hebben. Gevreesd wordt echter dat dit een ernstig concurrentienadeel oplevert voor het shortseaverkeer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

EU twijfelt aan nut zwavelvrije kustvaart | Schuttevaer.nl

EU twijfelt aan nut zwavelvrije kustvaart

De Transportcommissie van het Europees Parlement gaat de effecten die verlaging van het zwavelgehalte in de brandstof van zeeschepen tot 0,1% in 2015 heeft nader analyseren.

In de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) is besloten dat vanaf die datum in de Baltische Zee en de Noordzee alleen nog schepen mogen varen die hooguit 0,1% zwavel in de brandstof hebben. Gevreesd wordt echter dat dit een ernstig concurrentienadeel oplevert voor het shortseaverkeer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer