Filippijnse matrozen claimen achterstallig loon Gyron Crew

Vier Filippijnse matrozen op Nederlandse binnenvaartschepen claimen van hun voormalig ‘werkgevers’ Gyron Crew Inc. in Manilla en Gyron Shipping PTE Ltd in Singapore samen 75.959,95 euro als achterstallig loon op het basissalaris. De matrozen kregen per maand ongeveer netto 397 euro uitbetaald, terwijl ze volgens de Nederlandse wet recht hadden op een nettoloon volgens de binnenvaart-cao van 1183,54 euro en 8% vakantiegeld.

Door Dirk van der Meulen
Het is de eerste keer dat de Aziatische vennootschappen vanwege te lage loonbetaling voor de rechter worden gedaagd. De dagvaarding door mr Hansen van Avinci Advocaten in Rotterdam is op 7 juli betekend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (28)

  • Rienk.
    In de tijd dat Hongarije nog niet in de EU was heb ik het traject meerdere malen doorlopen.
    Met de IND en de UWV,ieder half jaar weer het gevecht aangegaan,en ja,het was niet makkelijk maar het kan wel.
    Nu hebben we alleen het halfjaarlijkse gevecht met de SVB nog maar vanwege de kinderbijslag voor het Hongaarse personeel,en ook dat is nog steeds succesvol.
    Het gaat er dus uiteindelijk om of je jezelf ervoor wilt inzetten.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Als je met geld wilt blijven strooien moet je dat doen maar doe dat dan aan eerlijke mensen en doe niet mee aan boeven praktijken
    Ik heb er geen goed woord voor over Telkens die misplaatste excuses…..makkelijk etc
    Geef gewoon toe dat je mee doet aan die boeven praktijken
    Want vraag gewoon eens aan Uw matroos welke documenten ze werkelijk allemaal hebben moeten ondertekenen…..
    Dan schrik je …Dubbele boekhouding heet dat….
    Vertel mij wat U doet gewoon willens en wetens mee aan uitbuiting…..
    En zo doet ook de Overheid er aan mee Want er is voldoende aan te leveren en waarschijnlijk ook al voldoende aangeleverd Maar ik ben bang dat we hier te maken hebben met belangen waar er mensen er heel veel beter van zijn geworden Anders kan ik het niet verklaren

    Geplaatst door: tja op
  • Dhr de Vette, iemand zelf in dienst nemen gaat niet, u zult van het UVW nooit een vergunning krijgen. Alleen omdat er een vuil spelletje wordt gespeeld, via uitzendburo’s uit Manilla hebben ze blijkbaar wel een vergunning gekregen.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • Peter.
    Neem die man dan in vaste dienst voor dat geld.,dan heeft hij er zelf ook nog wat aan

    Geplaatst door: C de Vette op
  • Dag Peter,

    Dan heb ik toch een vraagje; waar gaat die 2200 euro dan aan op? En dat van die Belg klopt wel, maar ga hier niet met namen gooien. Ze spelen een slim, maar vies spel.

    Geplaatst door: john op
  • Jammer dat er zoveel mensen reageren, die er weinig van weten. Wij hebben ook een Filippijn, maar dat is niet voor het geld. Gemiddeld, alles bij elkaar opgeteld, kost deze lichtmatroos ongeveer € 3000 per maand. Voor het geld kun je dus beter een nederlandse jongen hebben, die nog een opleiding volgt. Wij hebben dit gedaan, omdat we prive geen gezeur wilden. Over Gyron ben ik redelijk tevreden, als ik vergelijk met collega\’s, die bij de concurrenten zitten. Die 397 Euro is echt pure onzin, die jongens verdienen minimaal € 800 en meestal is dat meer. En John, een belg kan nooit door Gyron aan de ketting worden gelegd, want Gyron doet alleen zaken met nederlandse ondernemers.

    Geplaatst door: Peter op
  • Ach ja ze zijn lekker goedkoop,dus wat lopen jullie te zeuren,de 1 kiest er wel voor de ander niet.Heb je eindelijk eens de mogelijkheid ergens op te kunnen besparen,loopt de ander het weer te verneuken voor de ander,beetje jammer,maar die jongens hun loon niet uitbetalen is natuurlijk niet normaal,maar wat nou,ze verdienen voor hun een hoop geld.GERWIL CREWING moet je hebben!!!

    Geplaatst door: johan op
  • Ik vroeg mijzelf al jaren af hoe die vork nu precies in de steel zat. Zo te lezen is er maar een conclusie; heel scheef!

    Heb zelf ook met veel plezier NEN-ISO verhaaltjes zitten lezen in de bekende scheep/binnen-vaart ‘goed nieuws’ krantjes!

    Maar nog steeds zie ik alle reageerders nog steeds niet de belangrijkste vraag stellen:
    Waar is het verschil gebleven van wat de h.h. schippers betalen en de betreffende Flip. ook echt uitgekeerd krijgt??

    Over Oceanriver Shipping Inc. heb ik ook niet zo’n prettige smaak gekregen. Wellicht dat in Zurich(CH) dingen legaal zijn die in de EU niet kunnen; maar ik kan de slogan op de Beurs in Gorinchem van 2009 nog herinneren:
    “Voor de goedkoopste Filippijn moet je HIER zijn!” (In Zurich, CH dus!!)

    Veel succes en een prettige wedsrijd toegewenst,

    Geplaatst door: C. Janszn. op
  • De waarheid komt zo zachtjes aan boven water. Ik hoop dat die schippers, die het afgelopen jaar aan de ketting zijn gelegd door Gyron, hier is willen reageren. Zelfs afgelopen week is er een Belgisch schip stilgelegd. Dit zijn maffia praktijken.
    johan

    Geplaatst door: john verboom op
  • STOP GYRON CREW!!!!
    Neem je personeel via een andere instantie!!
    LAAT DIE WERKENDAMMER STOPPEN!!!!
    Als je via gyron crew je perzoneel binnenhaald spek je een crimineel!!!

    Geplaatst door: andrea op
  • Hoeveel uur, dagen, weken, maanden of misschien wel jaren heeft de Nederlandse overheid nu nog nodig om in te grijpen?

    Hoeveel tijd hebben de brave schippers met Gyron-bemanning nog nodig om tot inkeer te komen?

    Als de overheid straks ingrijpt zijn deze brave schippers straks allemaal de klos. Blijven de echte ondernemers over.

    Zonder deze 180 criminelen is meteen de crisis in de binnenvaart opgelost!

    Geplaatst door: Ondernemer I op
  • De praktijken van oa Gyron Crew zijn al jaren bekend bij overheid en inleners. Zij moeten ook (en zwaar) gestraft worden. Overheid (CWI/UWV, Belastingdienst, Arbeidsinspectie, NMA etc.) omdat zij het willens en wetens oogluikend hebben toegestaan en inleners omdat zij willens en wetens voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten. Ondanks waarschuwingen ging men jarenlang gewoon door. In het kader van de Wet Keten Aansprakelijkheid zijn zij voor 100% verantwoordelijk voor deze misdaad. Zij hebben valse concurrentie gepleegd en ondernemers die wel de regels volgden het leven zuur gemaakt of zelfs de nek omgedraaid. De leiding van Gyron Crew had al een reputatie en fietsen er waarschijnlijk schatrijk tussenuit. Hoe is het mogelijk dat dit in ons landje heeft kunnen gebeuren. En het leuke is: het gaat nu nog steeds door en niemand die ook na dit artikel ingrijpt. Schaam je diep betrokkenen!!!

    Geplaatst door: Ondernemer op
  • Velen lijken te vergeten dat het uiteindelijk schippers zelf zijn die Filippijns personeel aan boord willen hebben. Zou dat niet zo zijn, dan hadden de Gyron Crews geen bestaansrecht. Wel makkelijk om de zwarte piet bij een instantie als UWV neer te leggen!

    Geplaatst door: Piet Paulusma op
  • sorry geen philipijnen maar Filipijnen….

    Geplaatst door: willem op
  • Onderbetaald???????
    Sorry maar als je via GERWIL CREWING uit Urk je philipijnen huurt, dan betaal je de matroos serieus geld uit!
    En een hollandse jongen van 18 jaar is dan veel goedkoper!
    En bij Gerwil weet je precies WAT EN HOEVEEL je philipijjn krijgt!!!
    Sorry maar wie trapt er ook in die oplichter uit Werkendam1!! Ik snap nog steeds niet dat er nog mensen zijn die daar hun personeel in willen huren omdat ze dan goedkoper uit zijn!! MISBRUIK!! en dat moet gestraft worden …en ssssnel!!

    Geplaatst door: willem op
  • Voorlopig is de binnenvaart CAO niet bindend met dank aan de particuliere vaart. Een zeeschip moet internationaal concurreren en je kan elke fiskaal voordelige vlag aan de kont hangen die je maar wilt. Het is daarom ook niet zo gek dat er een internationale bemanning op vaart. Nederlandse zeevarenden worden eigenlijk opgeleid tot loods, zo valt er nog wat te verdienen. Het rechtuitvaren tussen loosstations is niet zo spannend, zelfs meisjes van 14 kunnen het.
    In de binnenvaart is het een ander verhaal, hier moet geinvesteerd worden in nieuwe aanwas en een goed salaris en ditto CAO is een vereiste om goede toekomstige GOEDE kapiteins op te leiden want de huidige plas droogt op.
    Ik zie een gemiddelde Flip nog geen kapitein worden. Misschien een enkeling die een goede baas treft die investeerd in zijn personeel.

    Geplaatst door: Duh! op
  • Vanaf het begin al een grote zwendelpraktijk. Ben nog steeds benieuwd, wie er is omgekocht bij het UWV. Onbegrijpelijk, dat die vergunningen zijn afgegeven, er zijn mensen genoeg in Europa, die willen varen, alleen wel voor een normaal loon en normale voorwaarden.
    Aan de CAO zal het niet liggen, een lichtmatroos wordt uitbetaald volgens minimum loon. Reken maar na, kun je daar een gezin van onderhouden?
    Ik hoo, dat nu eindelijk de politiek eens ingrijpt.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • kijk daar komt de aap weer uit de mouw…op de rug van mensen willen verdienen, maar te laf om een fatsoenlijke vracht te durven eisen..op die manier kan k ook nog wel concurreren….u begrijp ik ook weer een beetje waarom dat de vrachten laag zijn..ik hoop dat deze mensen alsnog fatsoenlijk uitbetaalt moeten worden..wellicht heeft dat een beetje invloed..scheelt allicht weer wat wat valse concurrentie t.o.v. mensen die wel normaal betalen

    Geplaatst door: Flip op
  • De advertenties die deze buro\”s zetten om personeel te werven zijn fake.
    Je kan er rustig op reageren ,maar dan blijken de vacatures allemaal ineens al voorzien te zijn.
    Wie beduvelt nu wie .Uwv is een softe instantie,dus iedere westerse matroos moet een afwijzing dan ook direkt bij het UWV melden .

    Geplaatst door: kritisch op
  • Wat fout is dat moeten we ook gewoon fout noemen. Maar in de zeevaart is dit allemaal al lang praktijk, is die dus ook niet serieus.

    Geplaatst door: jaap op
  • En dat voor een organisatie die geregistreerd staat bij Stichting Normering Arbeid. Vorig jaar nog een lovend artikel in de krant over deze registratie en over een NEN 4400 certificering. Helaas zijn deze certificeringen niets waard als dit een kantoor in Manilla betreft en de factuur uit Singapore komt. Het is maar hoe je het verkoopt.

    Geplaatst door: Willem op
  • Naast de fictieve werkgever, de schippers in kwestie mag je ook gerust naar de overheid kijken, die deze praktijken dus eerst een aantal jaren door laat gaan vooraleerst men wakker wordt.

    Geplaatst door: jannuh op
  • misbruik maken van mensen in armoede,
    dat heeft een lange -nederlandse- geschiedenis….

    Geplaatst door: jacob op
  • Blijkt wel weer, dat een tussenpersoon niet bemiddelt tussen twee partijen. maar zelf voordeel wil hebben over een rug van de ander.
    Wanneer je dan kijkt naar de mensen die zo bureau runnen met hun achtergrond en overtuiging.

    Weet ik het niet netjes meer op te schrijven, dus daar moeten de meelezers maar naar raden.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • dit soort praktijken kom je al jaren tegen in de binnenvaart en daarom geen serieuse bedrijfstak????
    Dan is de bouw dat zeker ook niet?? daar werken de meeste polen voor weinig geld wat overigens wel vakmensen zijn en ECHT werken voor hun geld en niet gaan zitten janken als ze op hun vingers slaan.

    Geplaatst door: konfjoest op
  • Als je goed personeel wilt hebben moet je daar goed voor betalen,want kwaliteit kost geld.
    De nieuwe cao binnenvaart is ook al weer aardig uitgeknepen de systeemtoeslag en continutoeslag zijn helemaal verdwenen met dank aan die fijne vakbond het verschil met de wal word steeds kleiner, dus wie wil er tegenwoordig nog varen. Als er nou eens een goede promotie +goede cao komt voor de binnenvaart word het in de toekomst beterder.

    Geplaatst door: Arie op
  • @het stinkt…zeur niet zo joh waarom meer betalen als het voor minder kan….koop jij ook niks meer uit lage lonen landen dan!! enne wat god betreft, zal me niks verbazen als de kerkbanken ook in zo’n land zijn gemaakt.

    Geplaatst door: konfjoest op
  • We hebben ons mond vol over criminelen en luie
    buitenlanders, maar de slimme schippers slinkse uitzendburotjes bewijzen weer eens dat we slavendrijvers zijn. Het is niet te hopen dat god hen later straft voor dit soort praktijken want dan word het allemaal erg zwart om hen heen.

    Geplaatst door: het stinkt op

Reageer

Filippijnse matrozen claimen achterstallig loon Gyron Crew | Schuttevaer.nl

Filippijnse matrozen claimen achterstallig loon Gyron Crew

Vier Filippijnse matrozen op Nederlandse binnenvaartschepen claimen van hun voormalig ‘werkgevers’ Gyron Crew Inc. in Manilla en Gyron Shipping PTE Ltd in Singapore samen 75.959,95 euro als achterstallig loon op het basissalaris. De matrozen kregen per maand ongeveer netto 397 euro uitbetaald, terwijl ze volgens de Nederlandse wet recht hadden op een nettoloon volgens de binnenvaart-cao van 1183,54 euro en 8% vakantiegeld.

Door

Dirk van der Meulen

Het is de eerste keer dat de Aziatische vennootschappen vanwege te lage loonbetaling voor de rechter worden gedaagd. De dagvaarding door mr Hansen van Avinci Advocaten in Rotterdam is op 7 juli betekend.

  • Van cao-loon op papier blijft netto 397 euro per maand over
  • Arbeidsinspectie onderzoekt of bemiddelaar zich houdt aan regels

De bodemprocedure dient voor de rechtbank in Breda, een eerste zittingsdatum is bepaald in oktober 2010. De betrokken matrozen en schippers maken niet langer gebruik van de diensten van Gyron Crew maar van Oceanriver Shipping Inc.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (28)

  • Rienk.
    In de tijd dat Hongarije nog niet in de EU was heb ik het traject meerdere malen doorlopen.
    Met de IND en de UWV,ieder half jaar weer het gevecht aangegaan,en ja,het was niet makkelijk maar het kan wel.
    Nu hebben we alleen het halfjaarlijkse gevecht met de SVB nog maar vanwege de kinderbijslag voor het Hongaarse personeel,en ook dat is nog steeds succesvol.
    Het gaat er dus uiteindelijk om of je jezelf ervoor wilt inzetten.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • Als je met geld wilt blijven strooien moet je dat doen maar doe dat dan aan eerlijke mensen en doe niet mee aan boeven praktijken
    Ik heb er geen goed woord voor over Telkens die misplaatste excuses…..makkelijk etc
    Geef gewoon toe dat je mee doet aan die boeven praktijken
    Want vraag gewoon eens aan Uw matroos welke documenten ze werkelijk allemaal hebben moeten ondertekenen…..
    Dan schrik je …Dubbele boekhouding heet dat….
    Vertel mij wat U doet gewoon willens en wetens mee aan uitbuiting…..
    En zo doet ook de Overheid er aan mee Want er is voldoende aan te leveren en waarschijnlijk ook al voldoende aangeleverd Maar ik ben bang dat we hier te maken hebben met belangen waar er mensen er heel veel beter van zijn geworden Anders kan ik het niet verklaren

    Geplaatst door: tja op
  • Dhr de Vette, iemand zelf in dienst nemen gaat niet, u zult van het UVW nooit een vergunning krijgen. Alleen omdat er een vuil spelletje wordt gespeeld, via uitzendburo’s uit Manilla hebben ze blijkbaar wel een vergunning gekregen.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • Peter.
    Neem die man dan in vaste dienst voor dat geld.,dan heeft hij er zelf ook nog wat aan

    Geplaatst door: C de Vette op
  • Dag Peter,

    Dan heb ik toch een vraagje; waar gaat die 2200 euro dan aan op? En dat van die Belg klopt wel, maar ga hier niet met namen gooien. Ze spelen een slim, maar vies spel.

    Geplaatst door: john op
  • Jammer dat er zoveel mensen reageren, die er weinig van weten. Wij hebben ook een Filippijn, maar dat is niet voor het geld. Gemiddeld, alles bij elkaar opgeteld, kost deze lichtmatroos ongeveer € 3000 per maand. Voor het geld kun je dus beter een nederlandse jongen hebben, die nog een opleiding volgt. Wij hebben dit gedaan, omdat we prive geen gezeur wilden. Over Gyron ben ik redelijk tevreden, als ik vergelijk met collega\’s, die bij de concurrenten zitten. Die 397 Euro is echt pure onzin, die jongens verdienen minimaal € 800 en meestal is dat meer. En John, een belg kan nooit door Gyron aan de ketting worden gelegd, want Gyron doet alleen zaken met nederlandse ondernemers.

    Geplaatst door: Peter op
  • Ach ja ze zijn lekker goedkoop,dus wat lopen jullie te zeuren,de 1 kiest er wel voor de ander niet.Heb je eindelijk eens de mogelijkheid ergens op te kunnen besparen,loopt de ander het weer te verneuken voor de ander,beetje jammer,maar die jongens hun loon niet uitbetalen is natuurlijk niet normaal,maar wat nou,ze verdienen voor hun een hoop geld.GERWIL CREWING moet je hebben!!!

    Geplaatst door: johan op
  • Ik vroeg mijzelf al jaren af hoe die vork nu precies in de steel zat. Zo te lezen is er maar een conclusie; heel scheef!

    Heb zelf ook met veel plezier NEN-ISO verhaaltjes zitten lezen in de bekende scheep/binnen-vaart ‘goed nieuws’ krantjes!

    Maar nog steeds zie ik alle reageerders nog steeds niet de belangrijkste vraag stellen:
    Waar is het verschil gebleven van wat de h.h. schippers betalen en de betreffende Flip. ook echt uitgekeerd krijgt??

    Over Oceanriver Shipping Inc. heb ik ook niet zo’n prettige smaak gekregen. Wellicht dat in Zurich(CH) dingen legaal zijn die in de EU niet kunnen; maar ik kan de slogan op de Beurs in Gorinchem van 2009 nog herinneren:
    “Voor de goedkoopste Filippijn moet je HIER zijn!” (In Zurich, CH dus!!)

    Veel succes en een prettige wedsrijd toegewenst,

    Geplaatst door: C. Janszn. op
  • De waarheid komt zo zachtjes aan boven water. Ik hoop dat die schippers, die het afgelopen jaar aan de ketting zijn gelegd door Gyron, hier is willen reageren. Zelfs afgelopen week is er een Belgisch schip stilgelegd. Dit zijn maffia praktijken.
    johan

    Geplaatst door: john verboom op
  • STOP GYRON CREW!!!!
    Neem je personeel via een andere instantie!!
    LAAT DIE WERKENDAMMER STOPPEN!!!!
    Als je via gyron crew je perzoneel binnenhaald spek je een crimineel!!!

    Geplaatst door: andrea op
  • Hoeveel uur, dagen, weken, maanden of misschien wel jaren heeft de Nederlandse overheid nu nog nodig om in te grijpen?

    Hoeveel tijd hebben de brave schippers met Gyron-bemanning nog nodig om tot inkeer te komen?

    Als de overheid straks ingrijpt zijn deze brave schippers straks allemaal de klos. Blijven de echte ondernemers over.

    Zonder deze 180 criminelen is meteen de crisis in de binnenvaart opgelost!

    Geplaatst door: Ondernemer I op
  • De praktijken van oa Gyron Crew zijn al jaren bekend bij overheid en inleners. Zij moeten ook (en zwaar) gestraft worden. Overheid (CWI/UWV, Belastingdienst, Arbeidsinspectie, NMA etc.) omdat zij het willens en wetens oogluikend hebben toegestaan en inleners omdat zij willens en wetens voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten. Ondanks waarschuwingen ging men jarenlang gewoon door. In het kader van de Wet Keten Aansprakelijkheid zijn zij voor 100% verantwoordelijk voor deze misdaad. Zij hebben valse concurrentie gepleegd en ondernemers die wel de regels volgden het leven zuur gemaakt of zelfs de nek omgedraaid. De leiding van Gyron Crew had al een reputatie en fietsen er waarschijnlijk schatrijk tussenuit. Hoe is het mogelijk dat dit in ons landje heeft kunnen gebeuren. En het leuke is: het gaat nu nog steeds door en niemand die ook na dit artikel ingrijpt. Schaam je diep betrokkenen!!!

    Geplaatst door: Ondernemer op
  • Velen lijken te vergeten dat het uiteindelijk schippers zelf zijn die Filippijns personeel aan boord willen hebben. Zou dat niet zo zijn, dan hadden de Gyron Crews geen bestaansrecht. Wel makkelijk om de zwarte piet bij een instantie als UWV neer te leggen!

    Geplaatst door: Piet Paulusma op
  • sorry geen philipijnen maar Filipijnen….

    Geplaatst door: willem op
  • Onderbetaald???????
    Sorry maar als je via GERWIL CREWING uit Urk je philipijnen huurt, dan betaal je de matroos serieus geld uit!
    En een hollandse jongen van 18 jaar is dan veel goedkoper!
    En bij Gerwil weet je precies WAT EN HOEVEEL je philipijjn krijgt!!!
    Sorry maar wie trapt er ook in die oplichter uit Werkendam1!! Ik snap nog steeds niet dat er nog mensen zijn die daar hun personeel in willen huren omdat ze dan goedkoper uit zijn!! MISBRUIK!! en dat moet gestraft worden …en ssssnel!!

    Geplaatst door: willem op
  • Voorlopig is de binnenvaart CAO niet bindend met dank aan de particuliere vaart. Een zeeschip moet internationaal concurreren en je kan elke fiskaal voordelige vlag aan de kont hangen die je maar wilt. Het is daarom ook niet zo gek dat er een internationale bemanning op vaart. Nederlandse zeevarenden worden eigenlijk opgeleid tot loods, zo valt er nog wat te verdienen. Het rechtuitvaren tussen loosstations is niet zo spannend, zelfs meisjes van 14 kunnen het.
    In de binnenvaart is het een ander verhaal, hier moet geinvesteerd worden in nieuwe aanwas en een goed salaris en ditto CAO is een vereiste om goede toekomstige GOEDE kapiteins op te leiden want de huidige plas droogt op.
    Ik zie een gemiddelde Flip nog geen kapitein worden. Misschien een enkeling die een goede baas treft die investeerd in zijn personeel.

    Geplaatst door: Duh! op
  • Vanaf het begin al een grote zwendelpraktijk. Ben nog steeds benieuwd, wie er is omgekocht bij het UWV. Onbegrijpelijk, dat die vergunningen zijn afgegeven, er zijn mensen genoeg in Europa, die willen varen, alleen wel voor een normaal loon en normale voorwaarden.
    Aan de CAO zal het niet liggen, een lichtmatroos wordt uitbetaald volgens minimum loon. Reken maar na, kun je daar een gezin van onderhouden?
    Ik hoo, dat nu eindelijk de politiek eens ingrijpt.

    Geplaatst door: Rienk Abrahamse op
  • kijk daar komt de aap weer uit de mouw…op de rug van mensen willen verdienen, maar te laf om een fatsoenlijke vracht te durven eisen..op die manier kan k ook nog wel concurreren….u begrijp ik ook weer een beetje waarom dat de vrachten laag zijn..ik hoop dat deze mensen alsnog fatsoenlijk uitbetaalt moeten worden..wellicht heeft dat een beetje invloed..scheelt allicht weer wat wat valse concurrentie t.o.v. mensen die wel normaal betalen

    Geplaatst door: Flip op
  • De advertenties die deze buro\”s zetten om personeel te werven zijn fake.
    Je kan er rustig op reageren ,maar dan blijken de vacatures allemaal ineens al voorzien te zijn.
    Wie beduvelt nu wie .Uwv is een softe instantie,dus iedere westerse matroos moet een afwijzing dan ook direkt bij het UWV melden .

    Geplaatst door: kritisch op
  • Wat fout is dat moeten we ook gewoon fout noemen. Maar in de zeevaart is dit allemaal al lang praktijk, is die dus ook niet serieus.

    Geplaatst door: jaap op
  • En dat voor een organisatie die geregistreerd staat bij Stichting Normering Arbeid. Vorig jaar nog een lovend artikel in de krant over deze registratie en over een NEN 4400 certificering. Helaas zijn deze certificeringen niets waard als dit een kantoor in Manilla betreft en de factuur uit Singapore komt. Het is maar hoe je het verkoopt.

    Geplaatst door: Willem op
  • Naast de fictieve werkgever, de schippers in kwestie mag je ook gerust naar de overheid kijken, die deze praktijken dus eerst een aantal jaren door laat gaan vooraleerst men wakker wordt.

    Geplaatst door: jannuh op
  • misbruik maken van mensen in armoede,
    dat heeft een lange -nederlandse- geschiedenis….

    Geplaatst door: jacob op
  • Blijkt wel weer, dat een tussenpersoon niet bemiddelt tussen twee partijen. maar zelf voordeel wil hebben over een rug van de ander.
    Wanneer je dan kijkt naar de mensen die zo bureau runnen met hun achtergrond en overtuiging.

    Weet ik het niet netjes meer op te schrijven, dus daar moeten de meelezers maar naar raden.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • dit soort praktijken kom je al jaren tegen in de binnenvaart en daarom geen serieuse bedrijfstak????
    Dan is de bouw dat zeker ook niet?? daar werken de meeste polen voor weinig geld wat overigens wel vakmensen zijn en ECHT werken voor hun geld en niet gaan zitten janken als ze op hun vingers slaan.

    Geplaatst door: konfjoest op
  • Als je goed personeel wilt hebben moet je daar goed voor betalen,want kwaliteit kost geld.
    De nieuwe cao binnenvaart is ook al weer aardig uitgeknepen de systeemtoeslag en continutoeslag zijn helemaal verdwenen met dank aan die fijne vakbond het verschil met de wal word steeds kleiner, dus wie wil er tegenwoordig nog varen. Als er nou eens een goede promotie +goede cao komt voor de binnenvaart word het in de toekomst beterder.

    Geplaatst door: Arie op
  • @het stinkt…zeur niet zo joh waarom meer betalen als het voor minder kan….koop jij ook niks meer uit lage lonen landen dan!! enne wat god betreft, zal me niks verbazen als de kerkbanken ook in zo’n land zijn gemaakt.

    Geplaatst door: konfjoest op
  • We hebben ons mond vol over criminelen en luie
    buitenlanders, maar de slimme schippers slinkse uitzendburotjes bewijzen weer eens dat we slavendrijvers zijn. Het is niet te hopen dat god hen later straft voor dit soort praktijken want dan word het allemaal erg zwart om hen heen.

    Geplaatst door: het stinkt op

Reageer