Wanbeleid

Nieuwe veerpont op Marowijnerivier kan al 2,5 jaar niet varen

De nieuwe, hypermoderne veerpont Le Malani kan niet worden ingezet op de Marowijnerivier om de verbinding te onderhouden tussen de grensplaatsen Albina in Suriname en Saint-Laurent-du-Maroni in Frans-Guyana. De afmeerfaciliteiten aan Surinaamse zijn niet aangepast aan de nieuwe pont, waardoor die al 2,5 jaar werkloos aan de Franse kant ligt.

Le Malani
Le Malani, die voor vijf miljoen euro werd gebouwd, ligt al 2,5 jaar werkeloos aan de oever in Frans-Guyana. Foto Armand Snijders

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe veerpont op Marowijnerivier kan al 2,5 jaar niet varen | Schuttevaer.nl
Wanbeleid

Nieuwe veerpont op Marowijnerivier kan al 2,5 jaar niet varen

De nieuwe, hypermoderne veerpont Le Malani kan niet worden ingezet op de Marowijnerivier om de verbinding te onderhouden tussen de grensplaatsen Albina in Suriname en Saint-Laurent-du-Maroni in Frans-Guyana. De afmeerfaciliteiten aan Surinaamse zijn niet aangepast aan de nieuwe pont, waardoor die al 2,5 jaar werkloos aan de Franse kant ligt.

Le Malani
Le Malani, die voor vijf miljoen euro werd gebouwd, ligt al 2,5 jaar werkeloos aan de oever in Frans-Guyana. Foto Armand Snijders

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer