ASD TUG 3212

Muller Dordrecht doopt En Avant 26 en bestelt volgende sleepboot

Muller Dordrecht heeft vrijdag 28 juni de nieuwe sleepboot En Avant 26 gedoopt. De nieuwe sleper is in Vietnam gebouwd door Damen. Ook kondigde het Dordtse bedrijf aan een nieuwe sleepboot besteld te hebben.

Voor het kantoor van Muller Dordrecht in Dordrecht werd de nieuwe sleper 28 juni gedoopt. Foto's Muller Dordrecht

De En Avant 26 is vorig jaar door Muller Dordrecht besteld bij Damen. De scheepsbouwer leverde eerder al het zusterschip En Avant 25 aan de maritiem dienstverlener uit Dordrecht. Voordat de 25 ook maar een mijl had gevaren, was nummer 26 al besteld.

En Avant 26 is 32,70 meter lang en 12,82 meter breed. Het is een type ASD Tug 3212.

Tijdens de doopceremonie kondigde Muller aan de volgende sleper al besteld te hebben. In het najaar van 2025 moet een Damen ASD 2811 richting Dordrecht komen. Deze is 28,57 meter lang en 11,43 meter breed. Het iets kleinere schip heeft – volgens de website van Damen – minder paaltrek dan de En Avant 26: 60 ton tegenover 90 ton.

De En Avant 26 werd besteld voordat het zusterschip En Avant 25 ook maar één mijl had gevaren.

Muller Dordrecht doopt En Avant 26 en bestelt volgende sleepboot | Schuttevaer.nl
ASD TUG 3212

Muller Dordrecht doopt En Avant 26 en bestelt volgende sleepboot

Muller Dordrecht heeft vrijdag 28 juni de nieuwe sleepboot En Avant 26 gedoopt. De nieuwe sleper is in Vietnam gebouwd door Damen. Ook kondigde het Dordtse bedrijf aan een nieuwe sleepboot besteld te hebben.

Voor het kantoor van Muller Dordrecht in Dordrecht werd de nieuwe sleper 28 juni gedoopt. Foto's Muller Dordrecht

De En Avant 26 is vorig jaar door Muller Dordrecht besteld bij Damen. De scheepsbouwer leverde eerder al het zusterschip En Avant 25 aan de maritiem dienstverlener uit Dordrecht. Voordat de 25 ook maar een mijl had gevaren, was nummer 26 al besteld.

En Avant 26 is 32,70 meter lang en 12,82 meter breed. Het is een type ASD Tug 3212.

Tijdens de doopceremonie kondigde Muller aan de volgende sleper al besteld te hebben. In het najaar van 2025 moet een Damen ASD 2811 richting Dordrecht komen. Deze is 28,57 meter lang en 11,43 meter breed. Het iets kleinere schip heeft – volgens de website van Damen – minder paaltrek dan de En Avant 26: 60 ton tegenover 90 ton.

De En Avant 26 werd besteld voordat het zusterschip En Avant 25 ook maar één mijl had gevaren.