Woodward L'Orange

Hernieuwbare brandstoffen hebben verstuivers van de toekomst nodig

Vrijwel alle scheepsmotorenbouwers ontwikkelen motoren die op schonere of hernieuwbare brandstoffen kunnen draaien, inclusief retrofit-systemen waarmee bestaande motoren op deze brandstoffen kunnen draaien, zoals (bio)methanol, ammoniak, (bio)LNG en waterstof. Daarvoor zijn aangepaste brandstofsystemen nodig. Het Amerikaans-Duitse Woodward L‘Orange ontwikkelde een nieuwe serie verstuivers voor deze brandstoffen.   

Injector voor de inspuiting van methanol bij de inlaatpoort onder een druk van 20 bar. Foto’s Hans Heynen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hernieuwbare brandstoffen hebben verstuivers van de toekomst nodig | Schuttevaer.nl
Woodward L'Orange

Hernieuwbare brandstoffen hebben verstuivers van de toekomst nodig

Vrijwel alle scheepsmotorenbouwers ontwikkelen motoren die op schonere of hernieuwbare brandstoffen kunnen draaien, inclusief retrofit-systemen waarmee bestaande motoren op deze brandstoffen kunnen draaien, zoals (bio)methanol, ammoniak, (bio)LNG en waterstof. Daarvoor zijn aangepaste brandstofsystemen nodig. Het Amerikaans-Duitse Woodward L‘Orange ontwikkelde een nieuwe serie verstuivers voor deze brandstoffen.   

Woodward L’Orange toonde op SMM Hamburg een serie voor brandstoffen van de toekomst ontwikkelde verstuivers voor verbrandingsmotoren. Foto’s Hans Heynen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer