Mutaties koopvaardij

Coast to coast: Sleepboot Karet kwam nooit aan in Afrika

Coast to Coast volgt de scheepsbouw en de handel in Nederlandse schepen. Deze rubriek geeft een overzicht van de belangrijkste vlootmutaties (bron: www.koopvaardij.blogspot.nl).

De sleepboot Karet is als Marie verkocht naar Afrika, maar is daar nooit aangekomen. (Foto Koos Goudriaan)
De sleepboot Karet is als Marie verkocht naar Afrika, maar is daar nooit aangekomen. (Foto Koos Goudriaan)

De volgende Nederlandse schepen zijn de afgelopen periode van naam en/of eigenaar gewisseld

De Kowhai (1989, IMO 8813582, 6545 grt) van Panaport Shipping in Panama (Seatrade Groningen); opgeleverd als Kowhai aan Royal Reefers Corporation; in 1998 verkocht Panaport Shipping; in 2001 in de pool bij Seatrade; in 2004 verkocht aan Roswell Navigation in Panama en herdoopt Tasman Bay; in 2006 verkocht aan Bay Reefers in Panama; in 2011 verkocht aan Hong Fa Shipping in Panama en herdoopt Global Mariner, is op 19 mei gearriveerd op het sloopstrand van Chittagong in Bangladesh.

De Karet (1967, IMO 6705250, 232 grt) van Karet NV op de Nederlandse Antillen (Curaçaosche Scheepvaart Maatschappi); in 1974 verkocht aan Smit Curaçao Towage; in 1976 overgedragen aan Smit Antillen; in 1982 verkocht aan Holyhead Towing en herdoopt Afon Goch; in 1991 verkocht aan VPJ op Malta en herdoopt Elena B; in 1997 verkocht aan Portland Harbour Services op St. Vincent & the Grenadines en herdoopt Sandsfoot Castle; in 1999 thuishaven Portland in het Verenigd Koninkrijk; in 2003 verkocht aan Lavington op de Comoros-eilanden en herdoopt Pioneer; in 2012 verkocht aan Dick van der Kamp Shipsales in Zuidland en opgelegd; in 2016 verkocht naar Afrika en herdoopt Marie, maar vervolgens opgelegd in Stellendam, is 19 mei gearriveerd voor de sloop bij Treffers in Haarlem.

De Arklow Flair (2007, IMO 9361732, 2998 grt) van Invermore Shipping Ltd. (Arklow Shipping) is verkocht aan Pot Scheepvaart in Delfzijl en 20 mei herdoopt Schouwenbank.

De Multratug 9 (2009, IMO 9513165, 247 grt, 2x Caterpillar 3512-BTA) van Multratug in Terneuzen; in 2009 opgeleverd als Ulupinar VI aan Sanmar Denizcilik Makina ve Ticaret in Istanbul; in 2010 verkocht aan Arpas en herdoopt Arpas X; in 2017 verkocht aan Med Marine en herdoopt Med XXI; in 2018 verkocht aan Multraship en herdoopt Multratug 9, is verkocht aan het Britse SMS Towage en 16 mei herdoopt Riverman.

De P&O Nedlloyd Surat (2000, IMO 9210062, 37.113 grt) van Reederei Claus-Peter Offen (P&O Nedlloyd); in 2005 herdoopt Santa Carolina; in 2011 herdoopt Caroline Star; in 2015 verkocht aan Malvern 3 Shipping in Liberia, is 3 mei onder management gebracht van MSC Shipmanagement en herdoopt MSC Glory R.

De Flinter Rose (2012, IMO 9521368, 3603 grt, MaK 6M25) van Flinter Rose NV in Rotterdam (Flinter Shipping); in 2016 opgelegd vanwege het faillissement van Flinter en in opdracht van de ING Bank openbaar verkocht aan Thorco Shipping in Denemarken; in 2017 eigenaar Rose Shipping BV in Rotterdam (SCG Management) en herdoopt Rose, is 13 mei jongstleden in Turkije herdoopt Longrose.

De Greta (2007, IMO 9344382, grt 3642) van Greta Schiffahrtsgesellschaft, varend onder de vlag van Antigua & Barbuda, is verkocht aan Vertom Thea II BV in Luxemburg (Vertom Bereederung) en op 12 mei herdoopt Vertom Thea.

De Vertom Thea kreeg op 17 mei in Nordenham haar nieuwe naam op de kont. (Foto bemanning Vertom Thea)
De Vertom Thea kreeg op 17 mei in Nordenham haar nieuwe naam op de kont. (Foto bemanning Vertom Thea)

Lees ook:

Onderzoek naar zinken koopvaardijschip Van Imhoff in 1942 begonnen

Coast to coast: Hunter is gesloopt bij Treffers

Coast to coast: Sleepboot Karet kwam nooit aan in Afrika | Schuttevaer.nl
Mutaties koopvaardij

Coast to coast: Sleepboot Karet kwam nooit aan in Afrika

Coast to Coast volgt de scheepsbouw en de handel in Nederlandse schepen. Deze rubriek geeft een overzicht van de belangrijkste vlootmutaties (bron: www.koopvaardij.blogspot.nl).

De sleepboot Karet is als Marie verkocht naar Afrika, maar is daar nooit aangekomen. (Foto Koos Goudriaan)
De sleepboot Karet is als Marie verkocht naar Afrika, maar is daar nooit aangekomen. (Foto Koos Goudriaan)

De volgende Nederlandse schepen zijn de afgelopen periode van naam en/of eigenaar gewisseld

De Kowhai (1989, IMO 8813582, 6545 grt) van Panaport Shipping in Panama (Seatrade Groningen); opgeleverd als Kowhai aan Royal Reefers Corporation; in 1998 verkocht Panaport Shipping; in 2001 in de pool bij Seatrade; in 2004 verkocht aan Roswell Navigation in Panama en herdoopt Tasman Bay; in 2006 verkocht aan Bay Reefers in Panama; in 2011 verkocht aan Hong Fa Shipping in Panama en herdoopt Global Mariner, is op 19 mei gearriveerd op het sloopstrand van Chittagong in Bangladesh.

De Karet (1967, IMO 6705250, 232 grt) van Karet NV op de Nederlandse Antillen (Curaçaosche Scheepvaart Maatschappi); in 1974 verkocht aan Smit Curaçao Towage; in 1976 overgedragen aan Smit Antillen; in 1982 verkocht aan Holyhead Towing en herdoopt Afon Goch; in 1991 verkocht aan VPJ op Malta en herdoopt Elena B; in 1997 verkocht aan Portland Harbour Services op St. Vincent & the Grenadines en herdoopt Sandsfoot Castle; in 1999 thuishaven Portland in het Verenigd Koninkrijk; in 2003 verkocht aan Lavington op de Comoros-eilanden en herdoopt Pioneer; in 2012 verkocht aan Dick van der Kamp Shipsales in Zuidland en opgelegd; in 2016 verkocht naar Afrika en herdoopt Marie, maar vervolgens opgelegd in Stellendam, is 19 mei gearriveerd voor de sloop bij Treffers in Haarlem.

De Arklow Flair (2007, IMO 9361732, 2998 grt) van Invermore Shipping Ltd. (Arklow Shipping) is verkocht aan Pot Scheepvaart in Delfzijl en 20 mei herdoopt Schouwenbank.

De Multratug 9 (2009, IMO 9513165, 247 grt, 2x Caterpillar 3512-BTA) van Multratug in Terneuzen; in 2009 opgeleverd als Ulupinar VI aan Sanmar Denizcilik Makina ve Ticaret in Istanbul; in 2010 verkocht aan Arpas en herdoopt Arpas X; in 2017 verkocht aan Med Marine en herdoopt Med XXI; in 2018 verkocht aan Multraship en herdoopt Multratug 9, is verkocht aan het Britse SMS Towage en 16 mei herdoopt Riverman.

De P&O Nedlloyd Surat (2000, IMO 9210062, 37.113 grt) van Reederei Claus-Peter Offen (P&O Nedlloyd); in 2005 herdoopt Santa Carolina; in 2011 herdoopt Caroline Star; in 2015 verkocht aan Malvern 3 Shipping in Liberia, is 3 mei onder management gebracht van MSC Shipmanagement en herdoopt MSC Glory R.

De Flinter Rose (2012, IMO 9521368, 3603 grt, MaK 6M25) van Flinter Rose NV in Rotterdam (Flinter Shipping); in 2016 opgelegd vanwege het faillissement van Flinter en in opdracht van de ING Bank openbaar verkocht aan Thorco Shipping in Denemarken; in 2017 eigenaar Rose Shipping BV in Rotterdam (SCG Management) en herdoopt Rose, is 13 mei jongstleden in Turkije herdoopt Longrose.

De Greta (2007, IMO 9344382, grt 3642) van Greta Schiffahrtsgesellschaft, varend onder de vlag van Antigua & Barbuda, is verkocht aan Vertom Thea II BV in Luxemburg (Vertom Bereederung) en op 12 mei herdoopt Vertom Thea.

De Vertom Thea kreeg op 17 mei in Nordenham haar nieuwe naam op de kont. (Foto bemanning Vertom Thea)
De Vertom Thea kreeg op 17 mei in Nordenham haar nieuwe naam op de kont. (Foto bemanning Vertom Thea)

Lees ook:

Onderzoek naar zinken koopvaardijschip Van Imhoff in 1942 begonnen

Coast to coast: Hunter is gesloopt bij Treffers