Emissieloos varen

Draagvleugelschip gaat concurreren met vrachtvliegtuig

Kleine snelle emissieloze aluminium draagvleugelvrachtschepen gaan vanaf 2024 op middellange afstanden de concurrentie aan met vrachtvliegtuigen. Met een capaciteit van 20 teu of 200 ton vracht nemen ze meer mee dan de veel voor luchtvracht gebruikte Boeing 747-400 (128,5 ton).

De waterstof aangedreven Argo neemt 20 teu of 200 ton mee (Illustraties Boundary Layer Technologies)
De waterstof aangedreven Argo neemt 20 teu of 200 ton mee (Illustraties Boundary Layer Technologies)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Draagvleugelschip gaat concurreren met vrachtvliegtuig | Schuttevaer.nl
Emissieloos varen

Draagvleugelschip gaat concurreren met vrachtvliegtuig

Kleine snelle emissieloze aluminium draagvleugelvrachtschepen gaan vanaf 2024 op middellange afstanden de concurrentie aan met vrachtvliegtuigen. Met een capaciteit van 20 teu of 200 ton vracht nemen ze meer mee dan de veel voor luchtvracht gebruikte Boeing 747-400 (128,5 ton).

De waterstof aangedreven Argo neemt 20 teu of 200 ton mee (Illustraties Boundary Layer Technologies)
De waterstof aangedreven Argo neemt 20 teu of 200 ton mee (Illustraties Boundary Layer Technologies)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer