KVNR: ‘Voorkom regionale klimaatmaatregelen’

Europa moet niet eenzijdig een CO2-heffing invoeren voor de zeevaart. Zo’n ingreep zou vooral de welwillende reders treffen. Daarnaast biedt het grote uitstoters de mogelijkheid om via mazen in de wet de CO2-beprijzing te ontlopen. Dat is de boodschap van Nick Lurkin, hoofd Klimaat en Milieu bij de Koninklijke Vereniging voor Nederlandse Reders (KVNR).

Nick Lurkin, hoofd Klimaat en Milieu bij de KVNR. (Foto KVNR)
Nick Lurkin, hoofd Klimaat en Milieu bij de KVNR. (Foto KVNR)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

KVNR: ‘Voorkom regionale klimaatmaatregelen’ | Schuttevaer.nl

KVNR: ‘Voorkom regionale klimaatmaatregelen’

Europa moet niet eenzijdig een CO2-heffing invoeren voor de zeevaart. Zo’n ingreep zou vooral de welwillende reders treffen. Daarnaast biedt het grote uitstoters de mogelijkheid om via mazen in de wet de CO2-beprijzing te ontlopen. Dat is de boodschap van Nick Lurkin, hoofd Klimaat en Milieu bij de Koninklijke Vereniging voor Nederlandse Reders (KVNR).

De Thun Gotenburg, het schip van een KVNR-lid, in Antwerpen. De CO2-beprijzing van het Europees Parlement zou alleen de schepen treffen die van en naar Europese bestemmingen varen. (Foto KVNR)
De Thun Gotenburg, het schip van een KVNR-lid, in Antwerpen. De CO2-beprijzing van het Europees Parlement zou alleen de schepen treffen die van en naar Europese bestemmingen varen. (Foto KVNR)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer