50 miljard extra nodig voor renovatie bruggen en sluizen

De komende 30 jaar is zeker 50 miljard euro extra nodig voor de renovatie en vervanging van verouderde bruggen en sluizen. Dat blijkt uit een TNO-rapport in opdracht van De Bouwagenda. Ook moet het beheer van kunstwerken veranderen om de vaarwegen politiek minder gevoelig te maken voor bezuinigingen.

Het Volkeraksluizencomplex is in 1967 gebouwd en in 1977 uitgebreid, het complex is nodig toe aan vernieuwing en verruiming (Foto Rijkswaterstaat)
Het Volkeraksluizencomplex is in 1967 gebouwd en in 1977 uitgebreid, het complex is nodig toe aan vernieuwing en verruiming (Foto Rijkswaterstaat)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

50 miljard extra nodig voor renovatie bruggen en sluizen | Schuttevaer.nl

50 miljard extra nodig voor renovatie bruggen en sluizen

De komende 30 jaar is zeker 50 miljard euro extra nodig voor de renovatie en vervanging van verouderde bruggen en sluizen. Dat blijkt uit een TNO-rapport in opdracht van De Bouwagenda. Ook moet het beheer van kunstwerken veranderen om de vaarwegen politiek minder gevoelig te maken voor bezuinigingen.

Het Volkeraksluizencomplex is in 1967 gebouwd en in 1977 uitgebreid, het complex is nodig toe aan vernieuwing en verruiming (Foto Rijkswaterstaat)
Het Volkeraksluizencomplex is in 1967 gebouwd en in 1977 uitgebreid, het complex is nodig toe aan vernieuwing en verruiming (Foto Rijkswaterstaat)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer