Semi-autonoom varen: toekomstmuziek of realiteit?

In de volgende aflevering van Studio Schuttevaer wordt er uitgebreid gesproken over semi-autonoom varen. Wordt de mens op het schip vervangen door een computer of blijft het integraal om mensen te laten sturen?

De Forenso van Interrijn bunkert in Zwijndrecht. (Foto Robin van den Bovenkamp)
De Forenso van Interrijn bunkert in Zwijndrecht. (Foto Robin van den Bovenkamp)

Op 26 februari spreekt hoofdredacteur René Quist met directeur Louis-Robert Cool van Seafar. Het containerschip Deseo vaart sinds vorige week semiautonoom tussen Zeebrugge en Antwerpen. De kapitein wordt ondersteund vanuit het controlecentrum van Seafar aan de wal.

Bovendien is er een reportage te zien van Interrijn RoRo. Verslaggever Robin van den Bovenkamp ging bij het Zwijndrechtste bedrijf langs om te zien hoe zo’n autotransport nou in zijn werk gaat.

Kijk mee en abonneer je via het YouTube-kanaal van Schuttevaer.

Semi-autonoom varen: toekomstmuziek of realiteit? | Schuttevaer.nl

Semi-autonoom varen: toekomstmuziek of realiteit?

In de volgende aflevering van Studio Schuttevaer wordt er uitgebreid gesproken over semi-autonoom varen. Wordt de mens op het schip vervangen door een computer of blijft het integraal om mensen te laten sturen?

De Forenso van Interrijn bunkert in Zwijndrecht. (Foto Robin van den Bovenkamp)
De Forenso van Interrijn bunkert in Zwijndrecht. (Foto Robin van den Bovenkamp)

Op 26 februari spreekt hoofdredacteur René Quist met directeur Louis-Robert Cool van Seafar. Het containerschip Deseo vaart sinds vorige week semiautonoom tussen Zeebrugge en Antwerpen. De kapitein wordt ondersteund vanuit het controlecentrum van Seafar aan de wal.

Bovendien is er een reportage te zien van Interrijn RoRo. Verslaggever Robin van den Bovenkamp ging bij het Zwijndrechtste bedrijf langs om te zien hoe zo’n autotransport nou in zijn werk gaat.

Kijk mee en abonneer je via het YouTube-kanaal van Schuttevaer.