Stena Line wil nog voor 2030 elektrisch varen met grootste Ro-Pax ferry ter wereld

De Stena Line Group wil al voor 2030 de elektrisch aangedreven Ro-Pax ferry Stena Elektra in de vaart brengen. Het 200 meter lange schip dat ruimte biedt aan 1000 passagiers is op dit moment de grootste elektrisch aangedreven ferry ter wereld.

Een digital image van de Stena Elektra onder de Älvsborgsbrug in Gothenburg die alle ferry’s naar Duitsland en Denemarken passeren. (Illustratie Stena Line)
Een digital image van de Stena Elektra onder de Älvsborgsbrug in Gothenburg die alle ferry’s naar Duitsland en Denemarken passeren. (Illustratie Stena Line)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Stena Line wil nog voor 2030 elektrisch varen met grootste Ro-Pax ferry ter wereld | Schuttevaer.nl

Stena Line wil nog voor 2030 elektrisch varen met grootste Ro-Pax ferry ter wereld

De Stena Line Group wil al voor 2030 de elektrisch aangedreven Ro-Pax ferry Stena Elektra in de vaart brengen. Het 200 meter lange schip dat ruimte biedt aan 1000 passagiers is op dit moment de grootste elektrisch aangedreven ferry ter wereld.

Een digital image van de Stena Elektra onder de Älvsborgsbrug in Gothenburg die alle ferry’s naar Duitsland en Denemarken passeren. (Illustratie Stena Line)
Een digital image van de Stena Elektra onder de Älvsborgsbrug in Gothenburg die alle ferry’s naar Duitsland en Denemarken passeren. (Illustratie Stena Line)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer