Eindelijk klasse Va-schepen met 2,80 meter diepgang op de Twentekanalen

Aannemerscombinatie Van Oord-Hakkers-Beens is in opdracht van Rijkswaterstaat begonnen aan de tweede fase van de verruiming van de Twentekanalen. Over twee jaar moeten tussen Delden naar Enschede en op het Zijkanaal naar Almelo klasse Va-schepen kunnen varen met een diepgang van 2,80 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eindelijk klasse Va-schepen met 2,80 meter diepgang op de Twentekanalen | Schuttevaer.nl

Eindelijk klasse Va-schepen met 2,80 meter diepgang op de Twentekanalen

Aannemerscombinatie Van Oord-Hakkers-Beens is in opdracht van Rijkswaterstaat begonnen aan de tweede fase van de verruiming van de Twentekanalen. Over twee jaar moeten tussen Delden naar Enschede en op het Zijkanaal naar Almelo klasse Va-schepen kunnen varen met een diepgang van 2,80 meter.

Grootschalige werkzaamheden hebben altijd invloed op het scheepvaartverkeer. Bij breedtebeperkingen zullen verkeersmaatregelen nodig zijn die door middel van verkeersborden worden aangegeven. Bij de eerste fase, medio 2007, waren er ook van die tekens nodig, maar toch zagen schippers altijd andere mogelijkheden. Of collega schippers, ondanks de onderlinge communicatie, altijd blij zijn met die omstandigheden met elkaar is de vraag, maar kraanmachinisten zeker niet. Dat lieten ze Rijkswaterstaat dan ook weten waarop mobiel verkeersleiders de verkeersmaatregelen strakker gingen handhaven. (Foto Sander Wels)
Grootschalige werkzaamheden hebben altijd invloed op het scheepvaartverkeer. Bij breedtebeperkingen zullen verkeersmaatregelen nodig zijn die door middel van verkeersborden worden aangegeven. Bij de eerste fase, medio 2007, waren er ook van die tekens nodig, maar toch zagen schippers altijd andere mogelijkheden. Of collega schippers, ondanks de onderlinge communicatie, altijd blij zijn met die omstandigheden met elkaar is de vraag, maar kraanmachinisten zeker niet. Dat lieten ze Rijkswaterstaat dan ook weten waarop mobiel verkeersleiders de verkeersmaatregelen strakker gingen handhaven. (Foto Sander Wels)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer