In de machinekamer twee MTU 8V 4000 M63 dieselmotoren van 1000 kW, die zijn voorzien van een SCR-katalysator. In de machinekamer staan verder twee Zenoro generatorsets van 175 kW en een noodgeneratorset van 80 kW. De boegschroef van ZF-Marine heeft een vermogen van 125 kW.
De Project Pollux heeft een stalen romp van het type FDHF (fast displacement hull form) van Van Oossanen voor een comfortabel vaargedrag. Bij een kruissnelheid van 13 knopen heeft het schip een actieradius van 4500 mijl.
Beachclub op het dek
De indeling van het superjacht is volgens Heesen zorgvuldig gekozen. Zo zijn de tender, reddingsboot en de waterscooter op het voordek ondergebracht. Een hijskraan is paraat om het spul overboord te zetten.
Achterop is een zogenoemde beachclub ingericht. Het zonnedek van 100 vierkante meter is voorzien van een bar en hot tub.
Designstudio Bannenberg & Rowell uit Londen tekende voor interieurontwerp van het jacht, dat Heesen op speculatie bouwde.
De 12 gasten verblijven in zes suites, waaronder de 82 vierkante meter grote suite voor de eigenaar op het hoofddek, en de VIP-suite op het bridge deck. De vier gastensuites bevinden zich op het benedendek. De twee MTU dieselmotoren voldoen aan de IMO Tier III-normen.
Omdat Heesen Project Pollux op speculatie bouwde moest het interieur een breed publiek aanspreken. (Foto Heesen Shipyards)
Project Pollux heeft net als zusje Solemates een stalen romp van het type FDHF. (Foto Heesen Shipyards)
Twee keer per week verzendt onze redactie een gratis nieuwsbrief. Wilt u op de hoogte worden gehouden van alle actualiteiten uit de maritieme sector? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief!