‘Spoedig besluit tweede sluiskolk Eefde’

Koninklijke Schuttevaer en verladersorganisatie EVO reageren geschokt op de stremming van het scheepvaartverkeer in het Twentekanaal als gevolg van de kapotte sluis bij Eefde. Zij roepen de politiek op om versneld een besluit te nemen over een tweede sluiskolk.

Een tweede sluiskolk is volgens de organisaties nodig om het probleem van de lange wachttijden voor de scheepvaart bij de sluis te verminderen. ‘Enkele jaren geleden is daartoe een planstudie gestart. De voorkeur gaat uit naar de bouw van een tweede sluiskolk. De studie duurt al enkele jaren maar er is nog steeds geen besluit genomen. Volgens planning moet het besluit in 2012 worden genomen, wil de bouw van de nieuwe sluiskolk in 2016 beginnen. Voor de uitvoering van het plan is er nog een tekort van vele miljoenen.’
EVO en Schuttevaer roepen de overheid op om hier een oplossing voor te zoeken. Door de stremming van dit moment wordt pijnlijk duidelijk hoe belangrijk een tweede sluiskolk is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Spoedig besluit tweede sluiskolk Eefde’ | Schuttevaer.nl

‘Spoedig besluit tweede sluiskolk Eefde’

Koninklijke Schuttevaer en verladersorganisatie EVO reageren geschokt op de stremming van het scheepvaartverkeer in het Twentekanaal als gevolg van de kapotte sluis bij Eefde. Zij roepen de politiek op om versneld een besluit te nemen over een tweede sluiskolk.

Een tweede sluiskolk is volgens de organisaties nodig om het probleem van de lange wachttijden voor de scheepvaart bij de sluis te verminderen. ‘Enkele jaren geleden is daartoe een planstudie gestart. De voorkeur gaat uit naar de bouw van een tweede sluiskolk. De studie duurt al enkele jaren maar er is nog steeds geen besluit genomen. Volgens planning moet het besluit in 2012 worden genomen, wil de bouw van de nieuwe sluiskolk in 2016 beginnen. Voor de uitvoering van het plan is er nog een tekort van vele miljoenen.’
EVO en Schuttevaer roepen de overheid op om hier een oplossing voor te zoeken. Door de stremming van dit moment wordt pijnlijk duidelijk hoe belangrijk een tweede sluiskolk is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer